סמוטריץ': מקווה שהרב לאו יחזור בו מפגיעה בכבוד משפחתי שנספתה בשואה"

יו"ר האיחוד הלאומי תקף בחריפות את הרב בני לאו, שהשווה בין חוקי נירנברג הנאצים לחוקיה של עצמה יהודית: "השוואה נואלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/19 09:19 יט באדר א'

סמוטריץ': מקווה שהרב לאו יחזור בו מפגיעה בכבוד משפחתי שנספתה בשואה"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי יוצאים להגנת ההסכם שחתמו עם עצמה יהודית, ומגנים את דבריו של הרב בני לאו שהשווה בין חוקי התנועה הימנית לחוקי נירנברג של התנועה הנאצית. 

יו"ר האיחוד הלאומי, חכ" בצלאל סמוטריץ' תקף את הרב לאו בטוויטר: "הרב בני לאו, שבד"כ מטיף לשמירה על גבולות השיח, שכח כנראה מה זה נאציזם ושואה", סמוטריץ' הוסיף תמונות קשות מרצח היהודים בשואה והוסיף: "אני מקווה שהוא יחזור בו מההשוואה הנואלת של אחים שחושבים אחרת ממנו לנאצים ימך שמם, ומהפגיעה הקשה בזכרם של הנספים ובכבודם של הניצולים. רבים רבים מהם בני משפחתי". 

במסגרת דרישה בבית הכנסת רמב"ן, בו משמש הרב לאו כרבה של הקהילה אמר כי הוא משתדל להימנע מכניסה לנושאים פוליטיים בדרשותיו, אולם לאחר חבירת עצמה יהודית לרשימת הבית היהודי אמר הרב דברים קשים. הוא השווה את חוקי עצמה יהודית לחוקי נירנברג, שהיו חוקי הגזע ההרסניים שהתוותה התנועה הנאצית שנות השלושים של המאה הקודמת.  הרב לאו הפציר במתפללי בית הכנסת שלא לתת את קולם לבית היהודי. 

בתוך כך גם בבית היהודי הסתייגו מדבריו של הרב לאו, והגנו על היו"ר הטרי: "תא״ל (במיל)הרב רפי פרץ  הוא מטובי בניה של הציונות הדתית אשר הקדיש ומקדיש את כל חייו לטובת עם ישראל. יו"ר הבית היהודי גדל במעברה במשפחה מסורתית, בנה את אישיותו בבני עקיבא התגייס לקורס טייס השתחרר כמפקד טייסת, היה מחלוצי גוש קטיף, הקים את המכינה בעצמונה שם חינך דורות של מפקדים. לאחר גירוש גוש קטיף עבר לנגב והקים את יישובו מחדש בחולות חלוצה. כעת משנקרא הרב רפי להציל את הבית הפוליטי של הציונות הדתית לאחר נטישת בנט ושקד, הוא פועל מתוך מנהיגות ואחריות לאומית. לציונות הדתית תמיד היה ותמיד יהיה רק בית אחד - הבית היהודי".