סמוטריץ' נגד רמת גן: יפעל להפסקת התחבורה הציבורית בשבת

שר התחבורה הודיע כי בכוונתו להנחות את הגורמים במשרדו לקיים בחינה של הוראות הדין מול הפעלת קווי האוטובוסים המיוחדים הפועלים בשבת ברמתן גן. כרמל שאמה הכהן: "שר התחבורה יכול להיות בטוח ששלטון החוק ברמת גן הוא מעל ולפני הכל"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/08/19 19:11 יד באב התשעט

סמוטריץ' נגד רמת גן: יפעל להפסקת התחבורה הציבורית בשבת
שר התחבורה סמוטריץ' , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (ה') כי הוא שוקל לקדום חקיקה נגד האוטובוסים הפועלים בשבת בעיר רמת גן. "לאור המדיניות החדשה של ראש עיריית רמת גן והפרת הסטטוס קוו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מכספי ציבור יש לבחון את הוראות הדין ולבדוק את לשון החוק אל מול התכליות העומדות ביסוד החוק", אומר סמוטריץ'.

כזכור, לפני כחודש החליט ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן לאפשר הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת. ברמת גן טוענים כי שר התחבורה הנחה את הגורמים המקצועיים במשרדו לבחון אם אין מקום לעדכן את הרגולציה הקיימת כך שתמנע הסעות מסוג זה.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן אמר כי סמוטריץ' יכול להיות בטוח ששלטון החוק בעירו מעל ולפני הכל וכי יכבד כל שינוי בחוק. אולם שאמה הכהן הסתייגה ואמר: "לפני כן נלחם בכל כוחנו למנוע את חקיקה הקיצונית הזו שיותר ממריחה חקיקת מדינת הלכה".  

בתשובה לטענות של ראש עיריית רמת גן, אמר שר התחבורה סמוטריץ' כי השאלה המשפטית המתעוררת בתיק היא כיצד יש לסווג את שירותי ההסעות שמפעילה עיריית רמת גן. האם מדובר ב"קו שירות" הדורש רישיון קו, והפעלתו ללא רישיון זה מהווה עבירה פלילית כפי שטענו העותרים, או שמא מדובר ב"הסעה מיוחדת" שהפעלתה דורשת רישיון פרטי. "לאור המדיניות החדשה של ראש עיריית רמת גן והפרת הסטטוס קוו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מכספי ציבור יש לבחון את הוראות הדין ולבדוק את לשון החוק אל מול התכליות העומדות ביסוד החוק".

תחבורה ציבורית. אילוסטרציה

תחבורה ציבורית. אילוסטרציהצילום: פלאש 90. סבי ברנס

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הודיע כאמור כי בכוונתו להנחות את הגורמים במשרדו לקיים בחינה של הוראות הדין, על רקע התכליות העומדות ביסודן. "המדיניות החדשה של ראש עיריית רמת גן  בהפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו. אין לי ספק שפעולה זו היא בניגוד גמור לתכלית החוק ולכוונת המחוקק בעת חקיקת החוק. אין לי אלא להצר על רמיסת כבוד השבת ועל חילול הערכים שהם בסיס קיומינו כעם והם הם הקושן לזכותינו על הארץ הזאת".

סמוטריץ' קורא לראש עיריית רמת גן, לא לפגוע בקדושת השבת. "אל תנצל את תקופת הבחירות, שבה הכנסת והממשלה מנועים מלפעול, לפריצת הסטטוס-קוו וליצירת פילוג בעם. שמירת הסטטוס-קוו בנושא השבת חיונית לשמירת זהותה היהודית של המדינה, למניעת הפגיעה בשבת הציבורית ולשמירה על אחדותה של החברה הישראלית".