"היחס אל חברי כיתת הכוננות - כאל אחרוני העבריינים"

בעקבות האירוע בעדי-עד בשבת, שבו חיסלה כיתת הכוננות של היישוב מחבל, שלח ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנייה לנתניהו וכתב: "לא יתכן שלוחמי כיתת הכוננות, הפועלים בהתנדבות לילות כימים, לא יזכו לגיבוי. זו כפיות טובה שלא ניתן לקבל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/19 12:41 כג בשבט התשעט

"היחס אל חברי כיתת הכוננות - כאל אחרוני העבריינים"
אימון כיתת כוננות ביישוב. אילוסטרציה, צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

בשבת האחרונה התרחשו עימותים בסמוך ליישוב עדי עד שבשומרון, קבוצת מטיילים הותקפה בצהרי השבת בדקירות סכין על ידי ערבים תושבי הכפר אל מועייר. אחד המטיילים נפצע מדקירה. כוחות של כיתות הכוננות האזוריות קפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. בעקבות האירוע, פלסטיני אחד נהרג וכמה אחרים נפצעו. על פי הודעה של דובר צה"ל הירי החי שבוצע, בוצע על ידי המתיישבים. 

בעקבות האירוע שלח היום (ג') יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, בו הוא דורש ממנו להעניק גיבוי ללוחמי כיתת הכוננות של עדי עד, וללוחמי כיתות הכוננות ביו"ש בכלל. לדברי סמוטריץ', "כבר בהודעת דובר צה"ל שיצאה במוצאי שבת על האירוע התנערו גורמי הצבא מחברי כיתת הכוננות ותיארו את האירוע האירוע "חיכוך הדדי" בין שני צדדים, משל נכתבה ההודעה על ידי כח משקיפים רב לאומי ולא על ידי צה"ל".

הודח למרות אישור זקן. לחיילים אין קשר לכתבה

חיילי צה"ל ביו"ש. לחיילים אין קשר לכתבהצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

עוד כותב יו"ר האיחוד הלאומי: "בהמשך הוטלה חקירת האירוע על מחלק הפשיעה הלאומנית של ימ"ר ש"י, משל היו חברי כיתת הכוננות עבריינים המואשמים בפשיעה לאומנית ולא לוחמים מוסמכים המהווים חלק ממערכת הביטחון באזור. הלוחמים נדרשו להעביר את נשקיהם לבדיקה בליסטית וכשעשו זאת זומנו למתן עדות במחלק הפשיעה הלאומנית האמור". לדבריו, "לא ניתן לקבל מצב בו לוחמי כיתת הכוננות מהווים חלק מתפיסת הביטחון ופועלים בהתנדבות 24/7, שלוש מאות שישים וחמישה ימים בשנה, לילות כימים, ולאחר כל זאת הם לא יזכו לגיבוי מינימאלי מצד מערכת הביטחון והיחס אליהם יהיה כאל אחרוני העבריינים. זו צביעות וכפיות טובה שלא ניתן לקבל".

סמוטריץ' דורש מראש הממשלה להעניק גיבוי לכיתת הכוננות, ולהסדיר את מעמדם של כיתות הכוננות ביישובים ביהודה ושומרון. "אבקשך להורות לגורמי צה"ל להעניק גיבוי מלא ללוחמים ולהעביר מסר ברור ברוח זו גם לגורמי החקירה", כותב יו"ר האיחוד הלאומי החדש, ומוסיף "על חקירת האירוע לצאת ממחלק הפשיעה הלאומנית למשטרת בנימין, להמתין לסיום התחקיר המבצעי ולהתנהל כפי שמתנהלת חקירת מצ"ח באירועים דומים.
בהזדמנות זו אבקשך לבחון את הסדרת מעמדם של לוחמי כיתות הכוננות גם בהיבט זה שחקירתם במקרה הצורך תתבצע על ידי מצ"ח ולא על ידי משטרת ישראל. לא יתכן כי במותם חלילה יוכרו לוחמי כיתות הכוננות כחללי צה"ל אולם בחייהם היחס אליהם יהיה כאל אחרון העבריינים".

המכתב המלא של ח"כ סמוטריץ':

להורדת הקובץ