סמוטריץ': "ליברמן איש של דיבורים, לא של מעשים"

על רקע המצב הנפיץ בדרום טען חבר הבית היהודי כי אין מנוס מכיבוש רצועת עזה, ותקף את שר הביטחון על מדיניותו. "אין דרך אחרת, מי שרוצה לברוח מאחריות מרוויח שקט מלאכותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/18 14:32 ה בתמוז התשעח

סמוטריץ': "ליברמן איש של דיבורים, לא של מעשים"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"ליברמן הוא איש של דיבורים, אף פעם לא היה איש של מעשים. הפער בין הדיבורים למעשים הוא גדול", כך אמר היום (ב') ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, בביקורת על מדיניותו של שר הביטחון בנוגע לטרור העפיפונים וההסלמה בדרום. 

בריאיון לרדיו 103fm הוסיף סמוטריץ' כי אין מנוס מלכבוש את רצועת עזה. בדבריו התייחס סמוטריץ' לדבריהם ח"כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני וח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, שהביעו התנגדות נחרצת למהלך כזה. בין היתר אמר בן ראובן כי הוא "מאוד מקווה" שישראל לא תכבוש את הרצועה, וציין כי "כיבוש הרצועה יהיה בכייה גדולה שנשאל הרבה שאלות איך לא מנענו את זה. כיבוש עזה יהיה דבר בלתי נסבל". 

לדברי סמוטריץ', "מי שמורתע זו מדינת ישראל. יושבים שני אלופים בדימוס ופשוט מתים מפחד מכיבוש הרצועה, מתים מפחד מלהטיל את האחריות על הצד השני. זה ייגמר בכיבוש הרצועה, חד משמעית. אין דרך אחרת. נהיה חייבים לחזור לקחת אחריות על רצועת עזה". 

http://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=HGELMF&c41t4nzVQ=FJF

סמוטריץ' הוסיף כי "כשאנחנו בורחים המציאות רודפת אחרינו, וכשאנחנו לוקחים אחריות נוצרת מציאות טובה יותר לשני הצדדים. מי שרוצה לברוח מאחריות מרוויח שקט מלאכותי, מדומה, עוד שנה ועוד שנה. זה ניסיון למשוך זמן. המחיר היום הוא הרבה יותר גבוה, זה חצי מדינה שנמצאת תחת איום טילים. מאות אלפי ילדים שגדלים בחרדה. המחיר הוא מדינה שלמה שמורתעת, הנגב שנשרף לנו מול העיניים".

מוקדם יותר כתב סמוטריץ' בטוויטר כי "בשכונה שלנו הדרך היחידה להימנע מהסלמה היא לא לפחד ממנה ולשדר לצד השני שיש לו הרבה יותר מה להפסיד אם היא תתרחש. מדהים שאחרי כל כך הרבה שנים וסבבים צה"ל עדיין לא מבין את זה. צה"ל פועל הפוך לחלוטין ולכן ההסלמה היא רק עניין של זמן. גם נאכל את הדרום השרוף וגם נגורש למערכה בעזה".

הוא הוסיף כי "בסוף נחזור לעזה של לפני הבריחה ממנה באוסלו בראשית שנות התשעים. ניקח אחריות וכך יהיה טוב בהרבה לשני הצדדים. כמה שנפנים את זה מהר יותר כך ייטב".