סמוטריץ': "לא להעלות את בני הפלאשמורה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' דורש מראש הממשלה שלא לאשר את ההרחבה של הזכאים לעלות לישראל, מה שיאפשר את העלאת בני הפלאשמורה מאתיופיה לארץ. "ההחלטה מנוגדת לחוק השבות. הם אינם יהודים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 07/10/18 11:19 כח בתשרי התשעט

סמוטריץ': "לא להעלות את בני הפלאשמורה"
עליית בני הפלאשמורה לארץ. יוני 2017, צילום: Miriam Alster/Flash90

בישיבת הממשלה הבוקר (א'), צפויה לעלות הצעה להעלאת כאלף איש, קרובי משפחה של בני הפלאשמורה מאתיופיה. במקביל, מתקיימת הפגנה של בני הפלאשמורה מול משרד ראש הממשלה. המפגינים נושאים שלטים הקוראים 'שלח את עמי', ו-'גם אני יהודי, גם אחי יהודי'.

במקביל, שלח חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי-תקומה) מכתב לראש הממשלה ולשרים, בו הוא תובע שלא לאשר את ההחלטה להעלות את בני הפלאשמורה, מכיוון שאינם יהודים, והדבר מנוגד לחוק השבות.

על פי מכתבו של סמוטריץ', מדובר ב"הרחבה מסוכנת של זכות העלייה גם לבני משפחה שאינם יהודים בסוגי קירבה שאינם מוכרים בחוק השבות", לדבריו, "חלטת הממשלה נדרשת מאחר ומדובר באנשים שאינם זכאי חוק השבות לפי שום קריטריון קיים. הם אינם יהודים, לא נשואים ליהודים, לא בנים של יהודים ולא נכדים של יהודים. באותה המידה ניתן לקבל החלטת ממשלה להעלות כל אדם אחר על פני הגלובוס." סמוטריץ' מוסיף כי "הרחבת הפרצה לעבר הורים, אחים ובנים בגירים מייצרת שחיקה חדשה לשמירת זהותה היהודית של המדינה ולמעשה פותחת פתח לשרשרת קירבת משפחה בלתי נגמרת." ובסיום מכתבו קורא לראש הממשלה ולשרים שלא לאשר את העלאת בני הפלאשמורה.

בחשבון הטוויטר שלו כתב ח"כ סמוטריץ': "אח"כ הם ידרשו להעלות את קרוביהם, וקרוביהם את קרוביהם, וחוזר חלילה. איפה זה ייעצר?! איך המדינה תגן בבג"ץ על האפליה לרעה של יהודי ברית המועצות? גם משם נביא עוד מאות אלפי גויים קרובי משפחה כי זה מנגן על הרגש?!"

לקריאת המכתב המלא:
להורדת הקובץ