סמוטריץ: "אם בג"ץ יפסול את בן ארי נחזיר אותו לגודלו הטבעי"

יבכיר איחוד מפלגות הימין שיגר מסר חד לעבר שופטי בג"ץ, על רקע החלטתם האם לפסול את חבר עוצמה יהודית מלהתמודד לכנסת: "הם שלא הם יקבעו. לא בביטחון, לא בהתיישבות ביו"ש, וגם לא בשאלה את מי אתם תוכלו לבחור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 09:50 י באדר ב'

סמוטריץ: "אם בג"ץ יפסול את בן ארי נחזיר אותו לגודלו הטבעי"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Miriam Alster/FLASH90

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ, הצהיר הבוקר (א') כי במידה ובית המשפט העליון יחליט לפסול את ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת, הוא ומפלגתו יפעלו פוליטית נגד כוחם וסמכותם של השופטים.

"לקראת החלטת השופטים היום", הוא צייץ בטוויטר, "אני מבקש להזכיר להם שלא הם יקבעו. לא בביטחון, לא בהתיישבות ביו"ש, לא במסתננים, וגם לא בשאלה את מי אתם תוכלו לבחור". בהמשך כתב כי "אם הם יפסלו חלילה את בן ארי אנחנו נצטרך הר של מנדטים כדי להחזיר אחרי הבחירות את בג"ץ לגודלו ולתפקידו הטבעי".

בשבוע שעבר התעמת סמוטריץ' עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, במהלך הדיון על פסילתו של חבר עוצמה יהודית. "אדוני לא יצעק, אנחנו מאד מכדים את הכנסת", אמר חיות לחבר הכנסת לאחר שזה טען כי בית המשפט מזלזל בו ובחבריו. "אתם לא", ענה לה, "נושא הדיון הם חברי כנסת, תכבדו אותנו, עולים לכאן לרגל. אתם מזלזלים בנו".

נשיאת העליון לא נתורה חייבת ואמרה: "אדוני לא יעיר הערות בלי רשות. אתם באמת חושבת שאתם בכנסת, שם יש הערות ביניים וכאן לא מקובל. זה לא זלזול ולא חוסר כבוד, אדוני בוחר לקחת את הדברים למקומות לא ראויים. אני לא צריכה להבהיר לאדוני כלום".