סמוטריץ': "אם אני אהיה שר חינוך, אבטל את ההדתה בלימודי האזרחות"

בכיר איחוד מפלגות הימין טען כי יש כפייה דתית במערכת החינוך, אך לא במה שנהוג לחשוב: "יש הדתה שאסור לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/19 18:03 ג באדר ב'

סמוטריץ': "אם אני אהיה שר חינוך, אבטל את ההדתה בלימודי האזרחות"
ילחם בהדתה. השאלה אישו הדתה. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', חשף היום (א') בכנס 'בוחרים צעירים' של המרכז להעצמת האזרח, במה ילחם במידה ויתמנה לשר החינוך.

"במשך הרבה מאוד שנים", אמר סמוטריץ', "יש כפייה דתית במערכת החינוך, יש הדתה שאסור לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית".

לדבריו, "כל מי שלומד אזרחות ונבחן לומד על המהפכה השיפוטית של אהרון ברק. דמוקרטיה זה בכלל לא שלטון העם, זה שלטון של כמה ערכים שלפקידים ושופטים שהחליטו שהם ינהלו עבורנו את המדינה. אם אני אהיה שר חינוך אני אבטל את ההדתה בלימודי האזרחות. אנחנו נהיה הרבה יותר פלורליסטים והרבה יותר פתוחים לגישות שונות, לעמדות שונות של דמוקרטיה, של חוקה, של משפט וכן במקביל אנחנו נדאג שכל ילד וילדה במדינת ישראל יכירו את הזהות ואת המורשת והערכים של העם היהודי יכיר את התנ"ך אברהם, יצחק ויעקב, יכירו מה זה שבת וערכים ומסורת".

על מפלגות השמאל אמר כי "מדובר בסכנה למדינה, יהיה לנו מדינת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל אם השמאל יהיה בשלטון". בנוסף הוא קרא לציבור שלא להצביע למפלגות "שמתנדנדות סביב אחוז החסימה".