סלומיאנסקי: "אין מו"מ עם עוצמה יהודית". גורמים בבית היהודי: "ממשיכים לדבר כל הזמן"

"אנחנו ועוצמה יהודית לא משדרים על אותו תדר ממלכתיות", כך אומר ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שמדגיש כי אין מו"מ לאיחוד בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי, לבין מפלגתם של בן ארי ובן גביר. במקביל, ראש הממשלה ממשיך להפעיל לחץ כבד לאיחוד במפלגות הימין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/02/19 10:08 יד באדר א'

סלומיאנסקי: "אין מו"מ עם עוצמה יהודית". גורמים בבית היהודי: "ממשיכים לדבר כל הזמן"
ניסן סלומיאנסקי. יש או אין מו"מ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יהיה איחוד בימין? אם שואלים את ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), משא ומתן לאיחוד בכלל לא מתקיים. לדברי חבר הכנסת הפורש, שהיה שותף לצוות המו"מ של המפלגה מול האיחוד הלאומי, ״אין מו"מ עם עוצמה יהודית", אמר הבוקר בגלי ישראל. "אנחנו ועוצמה יהודית לא משדרים על אותו תדר ממלכתיות, הבעיה בחיבור כזה שהרבה ממצביעי הבית היהודי מגוש דן יעזבו אותנו וילכו לליכוד״.

עם זאת, גורמים בבית היהודי אומרים לחדשות כיפה, כי אמנם לא מתקיים משא ומתן רשמי בין המפלגות, אך מתחת לפני השטח מתקיימים מגעים כל הזמן, והשיחות נמשכות.

במקביל, ב'מעריב' דווח כי ח"כ מוטי יוגב לוחץ על יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ, שלא לחבור לעוצמה יהודית, אך מנגד הוא תומך בחיבור עם אלי ישי, הנחשב בעיניו לקרוב יותר לעמדות הבית היהודי.

מטעמו של ח"כ מוטי יוגב נמסר בתגובה: "לא נתייחס לספינים. הרשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ואני בתוכה תמשיך ותנהג באחריות על מנת לבחון כל דרך אפשרית לאחדות בציונות הדתית והימין האמיתי כולו. עם זאת, חובה להדגיש כי האחריות לאחדות מוטלת על כתפי כל הצדדים".