סכנת נפשות: אוטובוס ילדים שוב נשרף ביו"ש, אין נפגעים

מערך של כ-180 אוטובוסים ממוגנים ישנים ועיכוב תמוה של העברת תקציב ייעודי מעמידים בסכנה יומיומית את ילדי יהודה ושומרון. ח"כ יוגב: "האם במשרד ראש הממשלה , במשרד האוצר ובוועדת הכספים מחכים שילד יישרף למוות?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/09/17 10:14 כג באלול התשעז

סכנת נפשות: אוטובוס ילדים שוב נשרף ביו"ש, אין נפגעים
האוטובוס השרוף בעלי, צילום: דוברות ח"כ יוגב

אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים החל אתמול (חמישי) לעלות באש ביישוב עלי שבבנימין ובנס הצליחו כל הילדים לברוח ממנו להימנע מפגיעות בנפש.

אין זו הפעם הראשונה שאוטובוסים ממוגנים ביהודה ושומרון, שמסיעים ילדים לבית הספר, נשרפים או שמתגלים בהם בעיות נוספות וזו הפעם השלישית שאירוע כזה מתרחש בחמצי שנה האחרונה.

רק בתחילת הקיץ האחרון אוטובוס ממוגן, שהסיע ילדים לקייטנה בבית אל, עלה באש כתוצאה מתקלה טכנית לא ברורה. במקרים נוספים דווח על כך שחלק מהאוטובסים אבדו את יכולת הבלימה שלהם בזמן נסיעה. יש לציין שכלי הרכב שנשרף וכמוהו עוד רבים, עבר יותר ממיליון קליומטרים ונכנס לפעילות לפני יותר מ-16 שנה.

"מחכים שילד ישרף?". האוטובוס השרוף

"מחכים שילד ישרף?". האוטובוס השרוףצילום: דוברות ח"כ יוגב

"מדובר בסכנת חיים ממשית, אך נראה שמחכים שמישהו יישרף למוות", אמר בזעם ו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי שמנסה כבר תגובה לפעול לשיפור מערך האוטובוסים המיושן. לדבריו, "עוד אוטובוס להסעת תלמידים ביהודה ושומרון נשרף בישוב עלי. לשמחתינו, אין נפגעים".

האוטובוס שנשרך הוא  בן למעלה מ-15 שנים ועבר למעלה ממיליון וחצי קילומטרים. עם זאת, הוא לטענת יוגב הוא עדיין בשירות "כתוצאה מאי העברת תקציבים שאושרו, ומעוכבים בנהלים מכבידים בין האוצר וועדת הכספים. האם במשרד ראש הממשלה , במשרד האוצר ובוועדת הכספים מחכים שילד יישרף למוות?".

ח"כ יוגב הדגיש כי כמו האוטובוס שנשרף אתמול "יש כ-180 אוטובוסים שחיוני לחדשם, התכנית אושרה לשלש שנים ואף החלו בתקצובה בשנים הקודמות. אי מימוש העברת הכספים פוגע קשות במרקם החיים של תושבי יהודה ושומרון עקב מחסור באוטובוסים לתחבורה ציבורית והסעת תלמידים על גבי אוטובוסים שאינם ראויים ביטחונית ובטיחותית".

 לסיום הוא ציין כי פנה "למנכ"ל משרד ראש הממשלה, לראש הסגל, ולחבר הכנסת דוד ביטן שמונה על ידי ראש הממשלה לטפל בסוגיה, על מנת להעביר מיד את 45 מיליון שקלים להם אנו זקוקים באופן קריטי, באופן נפרד ועצמאי מדיוני התקציבים בוועדת הכספים".