סטודנט תובע את אוניברסיטת ת"א: "קיימה אירועים במסעדות לא כשרות"

סטודנט דתי לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל-אביב תובע את המוסד האקדמי בוא הוא לומד בגלל שלא יכול היה להשתתף באירועים מסוימים שהתקיימו במקומות לא כשרים. האוניברסיטה: "לא אנחנו ערכנו את האירועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/18 12:17 יא בכסלו התשעט

סטודנט תובע את אוניברסיטת ת"א: "קיימה אירועים במסעדות לא כשרות"
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

עדי דויטש, סטודנט דתי שלומד לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, תובע את המוסד האקדמי בסכום של 100 אלף שקלים. הסיבה לכך היא שהאוניברסיטה קיימה אירועים במסעדות לא כשרות ולכן הוא לא היה יכול להשתתף בהם. "מדובר במעשה לא ראוי שכן אנו חיים במדינה יהודית, וכי הדבר הוא אפליה בוטה כלפי סטודנטים שמכבדים את המסורת היהודית."

מדובר בתכנית שבמסגרתה מפגישה האוניברסיטה סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים הלומדים באוניברסיטאות ברחבי העולם. לדבריו, האוניברסיטה ארגנה במהלך שנת הלימודים ארבע ארוחות ערב חגיגיות, שאליהן הוזמנו הסטודנטים הישראלים והזרים כדי שאלה יתחברו וייצרו קשרי עבודה. אלא שלדברי דויטש הסטודנט, האירועים ללא יוצא מהכלל נערכו במסעדות לא כשרות, שאדם שומר כשרות אינו יכול לאכול בהן. לדבריו, ההחלטה על קיום האירועים במסעדות לא כשרות התקבלה במודע, והוא נענה בשלילה לבקשותיו שהאירועים ייערכו במסעדות כשרות.


לאחר ההזמנה לאירוע הראשון בינואר השנה פנה דיטש לאנשי האוניברסיטה וביקש לבחור מקום אחר, אך נענה שהדבר אינו אפשרי באירוע הקרוב, אולם הצעתו תועלה לפעם הבאה. אלא שכשקיבל את ההזמנה לאירוע השני, שנערך כחודש לאחר מכן, גילה שגם הוא ייערך במסעדה לא כשרה. גם אז התלונן על כך, ובתגובה נאמר לו: "הבחירה להגיע היא שלך, על שיקוליך השונים".


בעקבות הזמנה לאירוע שלישי עם סטודנטים מסין, שגם הוא נערך במסעדה לא כשרה, שלח הסטודנט דואר אלקטרוני לאודי אהרוני, מרצה בפקולטה ומנכ"ל "להב" - זרוע האחראית לתכניות האקדמיות. במכתב כתב כי "מדובר במעשה לא ראוי" שכן אנו חיים במדינה יהודית, וכי הדבר הוא אפליה בוטה כלפי סטודנטים שמכבדים את המסורת היהודית. לדבריו, זכה לתשובה מקוממת של המרצה, שבה נכתב לו כי "ההזמנה למפגש אינה חלק מתוכנית הלימודים" ו"אין כלל חובה להזמין סטודנטים, והדבר נעשה מתוך רצון טוב". עוד נאמר בתשובה כי "מדינה יהודית אינה הגדרה למדינה דתית, ולכן כל הטיעונים שלך מובילים למעשה לניסיון לכפות את סוג המזון על משתתפים מסין".
בתביעתו, שהוגשה על ידי עו"ד אסף בנמלך, יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה, טוען עדי דויטש כי עריכת האירועים במסעדה לא כשרה הכניסה אותו לסיטואציה בעייתית - עד כדי הימנעות מהשתתפות בהם. לדבריו, האוניברסיטה ממומנת מכספי מדינה, וחובה עליה לנהוג בשוויון כלפי תלמידיה.

 
מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "האוניברסיטה מעניקה לכלל תלמידיה שירותים אקדמאיים ללא אפליה. האוניברסיטה פועלת על פי עקרון הפלורליזם, והיא מאפשרת בין כתליה מגוון רחב של דעות והשקפות של סטודנטים, תוך התחשבות בהעדפותיהם השונות. יודגש כי מפגשי ה'נטוורקינג', עליהם מלין הפונה, הם מפגשים המתקיימים עם סטודנטים מחו"ל, והם אינם מאורגנים ואינם ממומנים על ידי האוניברסיטה, אלא על ידי משלחות מחו"ל שמבקרות באוניברסיטה למספר ימים. המפגשים מתקיימים מחוץ לקמפוס האוניברסיטאי, אינם חלק מהדרישות לקורס אקדמי כלשהו וההשתתפות בהם היא רשות הנתונה לבחירת הסטודנט."