סטודנטיות דתיות ביקשו מחיצה באירוע של האוניברסיטה העברית ועוררו מהומה

לראשונה אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית תדון בבקשה להעמיד לרשות הסטודנטיות הדתיות מחיצה בנשף הסיום של החוג למשפטים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/05/16 10:18 ח באייר התשעו

סטודנטיות דתיות ביקשו מחיצה באירוע של האוניברסיטה העברית ועוררו מהומה
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

בקשה חריגה של סטודנטיות דתיות באוניברסיטה העברית, מעוררת בימים אלה סערה. הסטודנטיות, שלומדות בפקולטה למשפטים, הינן דתיות, וביקשו כי האוניברסיטה תציב במהלך נשף הסיום המתוכנן מחיצה, כך שיתאפשר גם להן לרקוד במהלכו בצניעות, ובדרך שתכבד את אורח חייהן.

סטודנט למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, סיפר ל'כיפה' כי מדובר בנשף מסורתי שנערך כל שנה: "יש במשפטים בכל סוף שנה נשף כזה מפונפן כמו שיש בארה"ב, ובסרטים- נשף שבאים אליו עם תלבושות, חצי מאורגן ע"י הפקולטה וחצי ע"יהאגודה. שנה שעברה הגיעו כמה תלמידות דתיות וביקשו שתהיה מחיצה, אבל מכיוון שהן לא רצו לעורר מהומה, הן לא הגישו בקשה. השנה מראש אמרו שיעלו את זה להצבעה והערב תעלה הצבעה באגודת הסטודנטים של משפטים".

הסטודנטית הגר, שהתבטאה בפייסבוק נגד המחיצה וגררה שלל תגובות, ניסתה להסביר מדוע לדבריה, המחיצה תפגע בנשים חילוניות ודתיות כאחד:"כשאת מציבה את המחיצה כדי לרקוד בנפרד מהקהל הרחב, את פוגעת בי. כשיש מחיצה - אני, שרוקדת ברחבה המעורבת, הופכת להיות זו ש"מחוץ" לה, את משדרת שאני זמינה יותר".

(צילום: צילום מסך)

לדבריה של הגר, הסטודנטיות הדתיות מוכיחות בבקשתן כי הגוף הנשי הוא אובייקט מיני, בדיוק המסר ההפוך אותו הן רוצות למנוע:"את משרתת את התפיסה שהגוף שלי הוא אובייקט מיני, שיש להסתירו, שאין לחשוף אותו כדי לא להטריד את מחשבתם של גברים, כדי לא להכשיל אותם. את "צנועה" ממני".

ברשתות החברתיות ובאוניברסיטה מתקיימים דיונים לא רק על המחיצה, אלא גם על עריכת האירוע עצמו - נשף או בכינוי האמריקאי prom, שהצליח להשתרש ולחדור גם לחיים הסטודנטיאלים באוניברסיטה.

בעמוד הפייסבוק של אגודת הסטודנטים של הפקולטה למשפטים, נכתב כי ההצבעה תתקיים בשעה 21:00 בערב, ולאחר מכן יחליטו החברים באגודה באם ראוי יהיה להציב מחיצה. האגודה כתבה כי ההצעה תיארך שעתיים, יחד עם דיון על הנושא, ולא ניתן יהיה להצביע ללא נוכחות באסיפה.

לפני כשבועיים התרחשה מהומה אחרת, לאחר שפורסם כי סטודנטית בבר אילן, שפנתה בבקשה לשיר בטקס יום השואה, סורבה - בטענה כי אין שירה בטקס, אלא נגינה בלבד. הסטודנטית התלוננה על הדרת נשים, ועוררה סערה בתקשורת ובאוניברסיטה, שמקיימת את הטקסים ללא שירה, לדבריהם, בשביל לכבד את אלו הנמנעים מהאזנה לשירת נשים.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי האירוע הוא של אגודת הסטודנטים ואנו משתדלים לא להתערב באירועים מסוג זה.