סוריה: הפלנו מטוס בעקבות תקיפה ישראלית

בצל נחיתת המטוס האיראני בביירות באופן מסתורי, הסורים הצהירו כי ירטו מטוס של חיל האוויר בתגובה לתקיפת צה"ל בדרום סוריה. דובר צה"ל: "דיווחים שקריים"

חדשות כיפה מירב כהן 30/11/18 10:40 כב בכסלו התשעט

סוריה: הפלנו מטוס בעקבות תקיפה ישראלית
האם ישראל תקפה בסוריה? תמונת ארכיון מטוסי חיל האוויר, צילום: פלאש 90. עופר צידון

דיווחים שונים בתקשורת הערבית וסורית נטען כי הופל מטוס של חיל האוויר הישראלי, על ידי טילי נ"ט סורים, לאחר תקיפה של צה"ל בדרום סוריה. בצה"ל ממהרים להכחיש "הדיווחים אודות פגיעה בכלי טיס ישראלי או במטרה ישראלית אווירית שקריים".

שעות ספורות לאחר ידיעות על נחיתת מטוס איראני בביירות באופן חריג, כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו אמש (ה') כי חיל האוויר של צבא אסד בלם מתקפה של "כוחות עוינים" בדרום המדינה- כ-50 קילומטר מהגבול עם ישראל. המטוס, כך לפי הדיווחים, העביר לארגון הטרור השיעי מערכות נשק מתקדמות הכוללות GPS שיותקנו על טילים ורקטות כדי לדייק את פגיעתם - דבר שמגדיל את האיום על ישראל.

בצה"ל ציינו כי "במסגרת ירי טילי קרקע-אוויר סורים, זוהה על ידי מערכות ההגנה האוויריות איכון בודד לעבר שטח פתוח ברמת הגולן. בשלב זה לא ברור האם אכן נפל בשטחנו. כוחות סורקים במרחב". 

בשבוע שעבר, על רקע המשבר הקואליציוני לאחר התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הזהיר נתניהו: "אנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר", בהצהרה הודיע נתניהו על כניסתו לתפקיד שר הביטחון וציין,"בתקופה כזאת לא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. אנחנו בעיצומה של המערכה ובאמצע המערכה לא נוטשים. באמצע המערכה לא משחקים בפוליטיקה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן