סופר דרינק - הסוף?

חברת 'סופר דרינק' למשקאות קלים, הפופולרית בקרב הציבור החרדי, נמצאת בחובות ועובדיה הגישו בקשת פירוק עבורה. ה'טישים' במגזר יעברו שינוי מהפכני?

חדשות כיפה יהונתן קליין 15/11/18 14:40 ז בכסלו התשעט

סופר דרינק - הסוף?
פס הייצור של סופר דרינק. הסוף?, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

קבוצה של כמה עשרות מעובדי חברת המשקאות הקלים B&H, בעלת השליטה ב'סופר דרינק' (הנקראת כיום סוויצ'), הגישו בקשה לפרק אותה ולמנות לה מפרק זמני. כך פורסם ב'כיכר השבת'. 27 מעובדי החברה פנו לבית המשפט המחוזי בירושלים, וטענו כי אם לא יתקיים הליך מוסדר לפירוק, יש חשש כי נושים של החברה ישתלטו על מלאי ועל ציוד.

חברת 'סופר דרינק' נרכשה לפני כארבע שנים על ידי חברת B&H, הדרום אמריקאית, ואף ניסתה להתחרות ביצרני המשקאות הקלים הגדולים על ידי השקת 'סדרת איכות' בשם 'טריפ'. באחרונה אף השקיעה החברה סכומים משמעותיים ברכישת ציוד חדש, אך לטענת העובדים, המגיעים בחלקם הגדול מהמגזר החרדי, באחרונה רשמה החברה הפסדים והגיעה לחדלות פירעון. 

"50 עובדים לא קיבלו את משכורות נובמבר ולא יקבלו גם את אלו של נובמבר, והחברה חייבת להם מאות אלפי שקלים בגין הפרשות סוציאליות", נאמר בבקשה שהוגשה לבית המשפט.

משקאות 'סופר דרינק', ידועים בפופולריות שלהם בקרב חלקים גדולים מהמגזר החרדי, ומצויים ברוחב ב'טישים' ובשמחות רבות של המגזר. כאמור, גם חלק גדול מעובדי החברה כיום הם בני המגזר החרדי. האם הציבור החרדי ייאלץ לפנות לאפיקים חדשים בתחום המשקאות הקלים?