סופי: בג"ץ אישר להרוס את ביתו של המחבל שביצע את הפיגועים בעפרה ובגבעת אסף

שופטי בית המשפט העליון דחו את החליטו, ברוב קולות לאשר את הריסת בית המחבל עומר צלאח ברגותי, המחבל שרצח את תינוקה של שירה איש-רן בפיגוע בצומת עופרה ובגבעת אסף, בו נפלו שני חיילי צה"ל

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 04/03/19 13:32 כז באדר א'

סופי: בג"ץ אישר להרוס את ביתו של המחבל שביצע את הפיגועים בעפרה ובגבעת אסף
שירה ועמיחי איש-רן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בג"ץ החליט לדחות את הערעור של משפחת המחבל עומר צלאח ברגותי, שביצע את פיגוע הירי בעופרה, ולהורות על הריסת ביתם. ההחלטה נתקבלה ברוב דעות, כאשר השופטים הנדל ושטיין היו בעד, והשופט מזוז התנגד.

כזכור, ברגותי אחראי על שני פיגועי ירי קשים בהפרש של ימים ספורים. הפיגוע הראשון בצומת עפרה בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים. כעבור כמה ימים התרחש פיגוע בגבעת אסף, בו נרצחו שני חיילים מגדוד נצח יהודה, שאיבטחו את הטרמפיאדה לאחר הפיגוע. 

כלאחר לכידתו של המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, נודע לכוחות הביטחון שהוא אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת עפרה. משפחת ברגותי נתפסה כמה פעמים על ידי השב"כ במעורבות לטרור. אבי המשפחה ואחיו היו כלואים בכלא הישראלי. 

 מהמשפחות השכולות בירכו על החלטת בג"ץ: "מדובר רק במחבל אחד, ובבית בודד אחד. אנחנו קוראים לשר הביטחון לחתום מיידית על הוצאת צו הריסה גם למחבל השני אחיו של המחבל. ולהוציא צוי הריסה לבתי הסייענים. בנוסף לבקש עונש מוות למחבלים וגירוש בני משפחותיהם.

שי גליק מנכ"ל בצלמו  המייצג משפטית את המשפחות השכולות מסר: "שוב רואים שבג"ץ הוא לא הגוף שמעכב את ההרס אלא בעיקר המערכת הצבאית המשפטית. אנחנו דורשים מהמערכת הצבאית לחתום מיידית על צוי ההריסה שכבר קיימים ולהוציא צוין לשאר בתי הסייענים

שי אלון ראש מועצת בית אל הצטרף למברכים: "אני מברך את בית המשפט שהורה להרוס את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף. יחד עם זאת, הריסת בתי מחבלים צריכה להתבצע בתוך שעות ולא לאחר שבועות וחודשים. השב"כ כבר קבע בעבר כי הריסת בתי מחבלים פוגעת במוטיבציה הפלסטינית לבצע פיגועים. אני מצפה מהממשלה להיות נחושה יותר במלחמתה נגד הטרור, צה"ל יודע לעשות את העבודה אך נראה שיש מי שעוצר בעדו לא פעם ולא פעמיים".