סופית: בנט ושקד בחוץ, הליכוד גדל במנדט

אחרי יום מתוח במיוחד פורסמו הלילה התוצאות הסופיות של הבחירות. מפלגת הימין החדש של בנט ושקד לא עברה את אחוז החסימה, והליכוד קיבל מנדט נוסף ועלה ל-36 על חשבון יהדות התורה. שאר המנדטים ללא שינוי. בימין החדש מסרבים להתייאש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 23:59 ו בניסן התשעט

סופית: בנט ושקד בחוץ, הליכוד גדל במנדט
בנימין נתניהו מנצח בבחירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי יממה של דרמות, הודיעה הלילה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, על תוצאות הבחירות לכנסת ה-21. על התוצאות "מפלגת הימין" בראשות בנט ושקד לא עוברת את אחוז החסימה, מפלגת הליכוד זוכה למנדט נוסף, עולה ל36 מנדטים ועוקפת את "כחול לבן". יהדות התורה מאבדת מנדט וזוכה לשבעה מנדטים.

"אבקש להדגיש כי תוצאות אלה מפורסמות לאחר הליכי בקרה רבים שביצעה ועדת הבחירות
המרכזית. יחד עם זאת, אלו אינן התוצאות הרשמיות שיפורסמו בתאריך ,17.04.2019" כתב מלצר והוסיף  "אנו שומרים לעצמנו את הזכות לבחון את התוצאות בכלי בקרה נוספים שונים, שמפעילה הוועדה, לצורך שיקוף ההצבעה הבוחרים בתוצאות, באופן המיטיבי ובהתאם לחוק, תוצאות אלה עוד כפופות לשינויים והתאמות".

מלצר הוסיף כי הוא מפרסם את הנתונים על מנת לעודד שיקיפות בקרב הציבור וזאת למרות התנגדותה של "יהדות התורה" ושל אילת שקד.

חלוקת המנדטים הכנסת ה21

הליכוד- 36
כחול לבן 35
ש"ס - 8
יהודה התורה - 7
העבודה - 6
חד"ש תע"ל 6
איחוד מפלגות הימין -5
ישראל ביתנו - 5
כולנו 4
מר"צ -4
רע"מ בל"ד - 4

מספר בעלי הזכות לבחור: .6,335,387
הצביעו: .4,335,320
קולות פסולים ומעטפות ללא פתקי הצבעה: .30,756
מספר הקולות הכשרים: .4,304,564
 

בימין החדש לא מתייאשים
במפלגה מסרו כי "התוצאות שפורסמו אינן סופיות, ואנחנו ממשיכים להילחם. אנו מצפים מהתקשורת לגלות קצת יותר רצינות בדיווחיה. לאורך היום הוקם במטה המפלגה חמ"ל שריכז כ-1,000 כשלים וליקויים בהליכי ההצבעה. מיד בתחילת השבוע נקבל לידינו את הפרוטוקולים ומאות המתנדבים שלנו ישוו אותם לתוצאות הממוחשבות. כמו כן, נטפל בכל אי הסדירויות הקיצוניות שהתגלו בספירת המעטפות הכפולות. נקבל את הכרעת הבוחר, אך לא נוותר עד שנדע מה היא באמת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן