סוף שבוע של טרור: לוחם צה"ל נפצע קל. כלי טיס תקפו עמדות חמאס

ההפגנות בגבול רצועת עזה חזרו לעוצמות המוכרות מהחודשים האחרונים וכללו זריקות מטענים, רימונים ואבנים על לוחמי צה"ל. במהלך ההפגנות זוהו שלושה אירועי חדירה לשטח ישראל. כלי טיס של צה"ל תקפו שתי עמדות חמאס בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/19 18:50 ו בשבט התשעט

סוף שבוע של טרור: לוחם צה"ל נפצע קל. כלי טיס תקפו עמדות חמאס
ארכיון: ההתפרעויות על גדר רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

עוצמת האלימות בהפגנות על גדר רצועת עזה, עלתה ביום שישי האחרון מדרגה וצה"ל אף הגיב לאירועים בתקיפת עמדות חמאס.

כ-13,000 מפגינים התקבצו במספר מוקדים ברצועה ותקפו את כוחות הביטחון באמצעות מטענים, רימונים, אבנים והבערת צמיגים. במהלך האירועים אף זוהו שלוש חדירות לשטח ישראל בצפון הרצועה.

צה"ל ירה לעבר המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות  ובחלק המקרים אף ירו הלוחמים במתפרעים עצמם. צה"ל דיווח על חייל אחד שנפצע קל מזריקת אבן, ובמשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו על הרוגה אחת מהירי, לצד עשרות פצועים. בתגובה לאירועים האלימים תקפו כלי טיס של צה"ל תקף שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס. הפלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים בתקיפות.

השר ליברמן

ממשיך לתקוף את הממשלה. אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לאירועים וכהרגלו בשבועות האחרונים תקף את הממשלה. "גם אתמול כמידי יום שישי ראינו חיכוך אלים על הגדר ביוזמת החמאס: עימותים פיזיים עם חיילי צה"ל, בקבוקי תבערה, מטענים, הסתה וקריאות לפגיעה ביהודים. ומה עושה ממשלת ישראל? מתחננת למצרים להרגיע את המצב, לפתוח את מעבר רפיח ובשקט מבטיחה כבר בשבוע הבא להעביר עוד 15 מיליון דולר, שבינתיים התעכבו". 

לדבריו, "בנימין נתניהו והקבינט לא מבינים שכמו שהפרצה קוראת לגנב, כך החולשה מקרבת את העימות הבא. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק לאלתר את העברת הכסף לחמאס ולא לממן טרור כנגד עצמנו. בנוסף אני דורש להתנות העברת סיוע כלשהו לרצועת עזה בהחזרת חיילינו ואזרחינו הנמצאים בשבי החמאס".