סוף לפקקים? נחנך הכביש שמחבר בין ירושלים לבנימין

כביש 4370, מקטעו הראשון של כביש הטבעת המזרחי, נחנך לאחר שהושקעו בו 30 מילון שקלים. ישראל גנץ: "לא עוד כבישים צרים צפופים ופקוקים". השר כץ: "פתיחת הכביש מהוות צעד חשוב בחיבור תושבי חבל בנימין לירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/19 15:25 ג בשבט התשעט

סוף לפקקים? נחנך הכביש שמחבר בין ירושלים לבנימין
חניכת הכביש החדש, צילום: דוברות מועצת בנימין

נלחמים בפקקים: כביש 4370, מקטעו הראשון של כביש הטבעת המזרחי, נחנך היום (רביעי) על ידי ראש מועצת בנימין במעמד אישי ציבור רבים.

כביש 4370 הוא חלק מפרויקט תחבורתי בצפון ירושלים ופתיחתו אמורה להקל על עומסי התנועה בחלק הצפוני של העיר, החל משכונת פסגת זאב וישליך עד צומת הגבעה הצרפתית ומרכז העיר. ההשקעה בכביש עמדה על כ-30 מיליון שקלים ובשלב הראשון הוא יהיה פתוח בין השעות 5:00-12:00.

ראש המועצה ישראל גנץ אמר בטקס, שנערך בנוכחות השרים ישראל כץ וגלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומוכתר שכונת השלום בשועפט דאוד אבו אעסה, כי "בשיתוף פעולה מוצלח מאוד בין מטה בנימין, עיריית ירושלים ומשרד התחבורה,  נעשה מהפך בדרכי הגישה לעיר הבירה של מדינת ישראל, לא עוד כבישים צרים צפופים ופקוקים, מעכשיו נתיבי תחבורה מתקדמים, בטיחותיים ומרשימים, כיאה לעיר בירה, אשר יאפשרו כניסה ויציאה מהירה ובטוחה מהעיר".

יקל על הפקקים? חניכת הכביש

יקל על הפקקים? חניכת הכבישצילום: דוברות מועצת בנימין

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי "פתיחת הכביש מהוות צעד חשוב בחיבור תושבי חבל בנימין לירושלים ובחיזוק מטרופולין ירושלים רבתי, זאת בהמשך לפתיחת מפרידן אדם ומיזמים נוספים שמשרד התחבורה קידם בשנים האחרונות, המקצרים את הדרך לירושלים הבירה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוסיף כי "כביש שנפתח היום הוא דוגמא ליכולת ליצור חיים משותפים בין ישראלים לפלסטינים תוך שמירה על אתגרי הביטחון שקיימים. ישנם גורמים שהדבר הוא לצנינים בעיניהם, אבל אנחנו נמשיך ונפעל להרחבת הריבונות הישראלית בכל המרחב תוך כדי שמירה קפדנית ועיקשת על צרכי הביטחון".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "מעבר לעומסי התנועה שאותם אנו פותרים היום, אנו גם מחזקים את בנימין וחונכים את החיבור הטבעי והמתבקש בין חבל בנימין לירושלים. אני סבור כי בהמשך שעות הפתיחה של הכביש יורחבו והוא יפתח באופן מלא".

המוכתר של שכונת השלום – שועפט (ענתה החדשה), דאוד אבו אעסה:  "אני מברך על פתיחת הכביש ומודה על העשיה המבורכת בפיתוח התשתיות לכל העוסקים במלאכה".