סוכם: לבני יו"ר האפוזיציה החדשה ולא תתמודד מול גבאי

יו"ר העבודה סיכם עם סגניתו כי היא זו שתחליף את ח"כ הרצוג תוך הבטחה שלא תתמודד ברשימה נפרדת ותמשיך לשתף עמו פעולה במסגרת המחנה הציוני. גבאי: "שמח". לבני: "המטרה להחליף את השלטון". שפיר: "יאללה בלאגן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/18 13:32 יא באב התשעח

סוכם: לבני יו"ר האפוזיציה החדשה ולא תתמודד מול גבאי
סיכמו על המשך שיתוף הפעולה. גבאי ולבני, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ ציפי לבני היא זו שתמונה לתפקיד יו"ר האופוזיציה בתמורה לריצה משותפת עם המחנה הציוני. כך סוכם היום (שני) בינה לבין יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי.

לבני תחליף את ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג שיחל בקרוב את עבודתו כיו"ר הסוכנות היהודית. גבאי החליט על מינוי זה לאחר שהתלבט בינה ולבין מועמדים אחרים לתפקיד לרבות הוא עצמו.

בעקבות הסיכום התחייבה לבני שלא לרוץ ברשימה נפרדת ולהמשיך לשתף פעולה בין סיעתה, התנועה, לסיעת העבודה כפי שהיה בבחירות האחרונות.

 "אנחנו עושים היום צעד משמעותי בבניית האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. מחנה שיהווה תקווה חדשה לאזרחי ישראל ויאפשר לנו להשקיע את כל האנרגיות החוצה, בשכנוע ציבורים חדשים", אמר גבאי והוסיף כי "ח"כ לבני מביאה לתפקיד ניסיון רב, במיוחד בנושאים מדיניים וביטחוניים, ואין לי ספק שתיצור אנרגיות חדשות באופוזיציה. אני שמח על מינויה".

ימשיכו לתמוך בו על אף הצהרותיו? הרצוג, גבאי ויחמיבויץ

ויתרה על החלפת הרצוג. יחימוביץ משמאל עם גבאי ויו"ר האופוזיציה היוצאצילום: פלאש 90

לבני עצמה אמרה: "אבי גבאי ואני משלבים ידיים  ומייצרים אופוזיציה חזקה ואלטרנטיבה חזקה לישראל שבמרכזה המחנה הציוני. החלטנו לחזק את המחנה הציוני כבסיס ליצירת גוש רחב, לעבוד במשותף – אני כראש האופוזיציה וגבאי כראש המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה, במטרה להחליף את השלטון. אני מודה ליצחק (בוז'י) הרצוג, ראש האופוזיציה היוצא, שביחד הקמנו את המחנה הציוני, על השותפות העמוקה ועל החברות".

אחת המועמדות לתפקיד הייתה מי שנחשבת למקורבת ליו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', שלדברי גבאי הייתה שותפה להחלטה על מינוי לבני. "אני מברכת על ההסכם ורואה בו חשיבות להעצמת המחנה הציוני, אמרה והוסיפה כי היא "בטוחה שלבני תהיה יו"ר אופוזיציה מצויינת ומאחלת לה הצלחה". ח"כ סתיו שפיר בירכה גם היא על המינוי ואמרה: ‏"יאללה בלאגן. ‎ציפי לבני תוביל אופוזיציה חדה ערכית ולוחמנית. סומכת עליה מאד".

חברם לסיעה, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, הוסיף כי "ציפי היא חברה, בעלת ניסיון ושותפה לדרך, ומעל זה היא מנהיגה ותוביל אופוזיציה לוחמת להישגים גדולים. היא כבר הוכיחה בעבר כי מסוגלת להסתכל בלבן של העיניים של נתניהו ולא למצמץ, ואני מאמין שבכוחות משותפים נחליף את שלטון הימין".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין: "אבי גבאי קיבל ביחד עם ציפי לבני את ההחלטה הטובה והנכונה ביותר. לבני אדם ראוי ועתיר ניסיון, ולצד הסכם המשך הפעילות המשותפת של סיעת המחנה הציוני, נוכל להניע מהלכים לחיזוק הגוש לקראת הבחירות והחלפת שלטון הימין הקיצוני שמכרסם כל חלקה באחדות העם והחברה בישראל".