סוכה בקבר יוסף

אלפי מתפללים נכנסו אמש לקבר יוסף שבשומרון,לרגל אושפיזין יוסף ובנו סוכה במקום. ראש מועצת שומרון ומח"ט שומרון השתתפו בבניית הסוכה

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 09:16 יח בתשרי התשעט

סוכה בקבר יוסף
צילום: רועי חדי

כ -2500 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף. זאת לרגל היום בו על פי הקבלה מגיע יוסף הצדיק להתארח בסוכותיהם של ישראל. בין הנכנסים היו גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון,  מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן, ואחרים. 

עם כניסתם למקום השתתפו ראש מועצת שומרון ומח"ט שומרון בבניית סוכה במקום, שתשמש את המתפללים הרבים הצפויים להגיע במהלך הלילה: "אנחנו נמצאים כאן היום, רבבות מעם ישראל, מהארץ ומהעולם, כדי להזכיר, שאנחנו לא נוותר. בכל עת נהיה כאן" אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "עד אשר תתאפשר כניסתנו ביום ולא רק בלילה. שתי מצוות עושה האדם בכל גופו. האחת מצוות ליישב בסוכה והשנייה מצוות ישוב הארץ. כאן אנחנו זוכים לשתיהן. בכל גופנו ובכל מאודנו ואיתנו כל עם ישראל. שזוכר מניין הוא בא ועל כן גם יודע לאן הוא הולך". ראש מועצת שומרון הודה למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים, למח"ט שומרון ולחיילי צה"ל שמסייעים ומאפשרים את הכניסות המסודרות מדי חודש יחד עם מועצה אזורית שומרון .

צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי הלילה התקיימה כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף: "לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ- 1,450 מתפללים. בכניסה לעיר התקיימה הפרת סדר אלימה במהלכה פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. התפילה בקבר התקיימה ללא אירועים חריגים".