סגן שר הביטחון הנחה: חוקי הבחירות לרשויות המוניציפליות יחולו גם ביו"ש

סגן שר הביטחון הנחה את הגורמים המשפטיים במשרד הביטחון לקראת הבחירות המוניציפליות הקרובות הנחה להשוות את מצב החקיקה הקיים בשאר חלקי ישראל

חדשות כיפה גלעד כהן 21/08/18 12:27 י באלול התשעח

סגן שר הביטחון הנחה: חוקי הבחירות לרשויות המוניציפליות יחולו גם ביו"ש
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

 

לקראת הבחירות המוניציפליות הקרובות הנחה סגן שר הביטחון את הגורמים המשפטיים במשרד הביטחון להשוות את מצב החקיקה הקיים בשאר חלקי ישראל בתחום דיני הבחירות לרשויות המקומיות למצב החקיקה הקיים באזור יהודה ושומרון.

מטרת הוראה זו היא לגשר על הפערים הקיימים בין המצב החקיקתי הקיים באזור לבין זה הקיים בישראל. ההוראה הגיעה לאחר שסגן השר הנחה לפעול בנושא ולקדם את התיקונים בעדיפות עליונה.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן

סגן שר הביטחון אלי בן דהןצילום: פלאש 90. דניאל שטרית

מהתיקונים שהתווספו: הצבעת חיילים עם תעודה צבאית כאמצעי זיהוי, חשיפה של מידע מפנקס הבוחרים למתמודדים לראשות המועצה, מועדי תחילת הכהונה (21 יום לאחר הבחירות), ערעורים על התוצאות הסופיות – בסמכות בית המשפט לעניינים מקומיים, מועדי בחירות חוזרות ודחיית הצבעות.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן: "המצב הקיים בו החקיקה בנושא הבחירות לרשויות המוניציפליות לא חל ביהודה ושומרון, פוגע בראש ובראשונה בתושבים המשתתפים בהליך הדמוקרטי וכן במועמדים עצמם. השינויים שאנחנו נחיל יאפשרו שקיפות בהליך הבחירות, וניהול תקין של ההצבעות, הערעורים וההתנהלות ביום הבחירות, לפניו ולאחריו"