סגן ראש העיר חיפה: "התנועה הציונית עשתה טיהור אתני - כמו דאעש"

סגן ראש עיריית חיפה הנכנס מטעם סיעת חד"ש, רג'א זעאתרה, שהשווה בעבר בין הציונות לדאעש והודיע על תמיכה בנשיא סוריה אסד ובחיזבאללה, לא חוזר בו. "ממשלת ישראל שיתפה פעולה עם אל-קאעידה. האזינו לראיון

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/12/18 10:00 א בטבת התשעט

סגן ראש העיר חיפה: "התנועה הציונית עשתה טיהור אתני - כמו דאעש"
סגן תומך טרור? ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, צילום: פלאש 90. מאיר ועקנין

"דאעש עשו טיהור אתני וגם התנועה הציונית עשתה טיהור אתני בשנת 48', אני לא מגלה משהו חדש." כך אומר הבוקר סגן ראש עיריית חיפה החדש, רג'א זעאתרה, בראיון לרדיו 103. זעאתרה, שנודע כתומך של נשיא סוריה, בשאר אסד, ואף ארגן כנסי תמיכה ברוצח ההמונים בתיאטרון 'אל-מידאן' בחיפה, מונה לאחרונה לסגן ראש העיר מטעם סיעת חד"ש, בידי ראש העירייה החדשה עינת קליש-רותם.

האזינו לראיון המלא: 

כבר בשבוע שעבר סיפר יוסי צור, אביו של אסף צור ז"ל שנרצח בפיגוע בחיפה, ל-103, כי זעאתרה התעמת איתו מילולית בעבר."הייתה לנו התקלות איתו כשהתחלנו להפגין נגד תיאטרון אל מידאן, שם זעאתרה היה חבר מנהל של התיאטרון, והוא החל לצעוק עלינו וקרא לנו רוצחים. אנחנו נתקלנו באיש הזה ויודעים טוב מאוד מי הוא. היום קשה לי להאמין שהוא בכלל בפוזיציה של סגן ראש העיר". חבר מפלגת העבודה בעיר, דוד מגן הוסיף באותו ראיון: "הוא איש רב מעללים ונמצא כבר כמה שנים בכותרות במקומונים כתומך גדול של בשאר אסד. הוא נהג לארגן כנסי תמיכה באסד בתיאטרון אל מידאן בשנת 2011, ורכש לגיטימציה של שמאלנים במהלך המחאה החברתית".

הבוקר (א') חזר זעאתרה על עמדותיו, כי התמיכה באסד היתה נכונה וכי התנועה הציונית אשמה בטיהור אתני. על התמיכה באסד: "המלחמה בסוריה מסובכת, מי שצריכה להכות על חטא זו ממשלת ישראל, ששיתפה פעולה עם ג'בהאת אל-נוסרה, עם אל-קאעידה".

בשבוע שעבר דרש ח"כ יואב קיש (ליכוד) משר הפנים שלא לשלם משכורת לזעאתרה. לדברי קיש, על פי חוק הרשויות המקומיות, כדי לשלם שכר לסגן ראש עיר חמישי בעיר כמו חיפה (מעל 250 אלף תושבים), יש לקבל אישור משר הפנים. "אני קורא לשר הפנים להודיע עוד היום שידחה את בקשתה של ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם ולא לאשר שכר לסגן ראש העיר החמישי, רג'א זעאתרה אשר היא מעוניינת למנות בעוד כשנתיים וחצי במקומו של נציג מרצ. אני סבור כי בידך יש את הכוח למנוע לחלוטין את מינויו של תומך טרור ואנטי ישראל". אמר קיש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן