נתניהו החליט לקדם את חוק ירושלים רבתי

הצעת החוק עברה הערב בקריאה ראשונה. ראש הממשלה הודיע לח"כ קיש, כי הוא תומך בהצעת החוק שתספח את ישובי הבירה והורה לו לקדם אותה כבר בתחילת המושב הבא של הכנסת. ח"כ קיש: "מהלך שיחזק את הרוב היהודי בבירה". השר כץ: "זה הזמן לחזק את אחיזתנו בירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/17 20:47 ג באב התשעז

נתניהו החליט לקדם את חוק ירושלים רבתי
נתניהו בנאומו בועידה, צילום: אבישג שאר-ישוב

חוק ירושלים המאוחדת, המחייב רוב מיוחד של שמונים חברי כנסת כדי לחלק את בירת ישראל, אושר הערב (רביעי) בקריאה ראשונה בכנסת, ברוב של 51 נגד 42 מתנגדים. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו' הודיע מוקדם יותר היום (רביעי) לח"כ יואב קיש לקדם את חוק ירושלים רבתי מאחר והוא תומך בו. נתניהו הנחה את קיש להביא את החוק להצבעה בתחילת המושב הבא של הכנסת. קיש שמח על הדברים ואמר: "אני מברך על תמיכתו של ראש הממשלה במהלך שיחזק את הרוב היהודי בבירה, בדרך למטרופולין ירושלים".

ההצעה, שיזם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ותוגש על ידי ח"כ יואב קיש וח"כים נוספים, תנסה לספח את הישובים הסובבים את ירושלים לעיר הבירה, במטרה ליצור מטרופולין גדול שיביא לחיזוק מעמדה של העיר כבירת ישראל השלמה והמאוחדת.

השר כץ הצטרף לדברי השבח של ח"כ קיש ואמר כי "זה הזמן לחזק את אחיזתנו בירושלים מול כל המערערים על זיקת העם היהודי לירושלים ולמקומות הקדושים".