נתניהו שוחח עם ראש ממשלת פולין: "אין מקום להשוואה"

בעקבות דבריו המקוממים בנוגע לשואה, אמר רה"מ למורבייצקי כי "לא ניתן לתקן את העיוות ביחס לפולין על ידי עיוות אחר". השניים סיכמו כי המדינות ימשיכו להידבר בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 15:59 ג באדר התשעח

נתניהו שוחח עם ראש ממשלת פולין: "אין מקום להשוואה"
נתניהו בוועידת מינכן, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

על רקע סערת החוק הפולני ודבריו המקוממים בנוגע לשואה, שוחח היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי. נתניהו הבהיר למורבייצקי כי ישראל לא תקבל את הדברים שנאמרו, ואמר: "אין כל בסיס להשוואה בין פעילות פולנים לפעילות יהודים בשואה".

נתניהו ציין כי "מטרת השואה הייתה להשמיד את העם היהודי וכי כל יהודי באשר הוא - היה נתון במצב גזר דין מוות". עוד אמר כי "לא ניתן לתקן את העיוות ביחס לפולין על ידי עיוות אחר". השניים סיכמו כי המדינות ימשיכו להידבר בנושא, בשאיפה שצוותים ייפגשו בהקדם כדי לדון בדברים.

מוקדם יותר ביקרו ראש הממשלה ורעייתו שרה באנדרטה במינכן לזכר 11 הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן ב-1972. לביקור התלווה שר החינוך והתרבות של בוואריה, לודוויג שפנלה.

"יש משמעות מיוחדת לכך שאנו עומדים במקום הזה שבו נרצחו 11 אתלטים שלנו רק בגלל שהם היו יהודים וישראלים. במקום הזה נטבחו מיליונים רק בגלל שהם היו יהודים. ההבדל הגדול הוא שיש לנו מדינה, והמדינה הזו פעלה אז ופועלת היום נגד הטרור ונגד אלה שבאים לכלותנו. בגלל זה אנחנו כאן, באים ומייצגים את המדינה הגאה שלנו, שמבטיחה את עתידו של העם שלנו", אמר נתניהו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן