נתניהו צפוי לומר לפוטין: "אירן מציבה בעיה לעולם כולו"

בהודעה לקראת פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין מזהיר ראש הממשלה מפני התבססות אירנית בסוריה. לנתניהו יצטרפו ראש המוסד יוסי כהן וראש המועצה לביטחון לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/17 09:26 א באלול התשעז

נתניהו צפוי לומר לפוטין: "אירן מציבה בעיה לעולם כולו"
נתניהו ופוטין בפגישתם הקודמת, צילום: Haim Zach / GPO

בהודעה שפרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו לקראת יציאתו לרוסיה, ופגישתו עם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. ראש הממשלה טען כי עיקר פגישתו עם פוטין תעסוק בהתבססות הכוחות האירנים סמוך לגבול ישראל בסוריה.

"מחר אצא לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יצטרפו אליי ראש המוסד וראש המטה לביטחון לאומי", נכתב בהודעת נתניהו, "אדון אתו על הניסיון המואץ של איראן להתבסס צבאית בסוריה. זו עדות לתוקפנות של איראן שלא פחתה כהוא זה אחרי הסכם הגרעין. אבל זה גם מציב בעיה לא רק לישראל, אלא לכל מדינות המזרח התיכון ולעולם כולו".

נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא הרוסי בעיירת הנופש סוצ'י שלחופי הים השחור. בפגישה ראש הממשלה יציג לפוטין את דאגתו מפני כוונותיה של אירן לבסס את אחיזתה בסוריה אחרי הסכמי הפסקת האש. נתניהו התבטא מספר פעמים בנושא וטען כי: "ישראל עוקבת אחרי ההתפתחויות בסוריה ותפעל נגד כל איום".

מוקדם יותר השבוע בירך הנשיא הסורי בשאר אל אסד את אירן ואת הסיוע שהעניקה למשטרו לאורך הלחימה. אסד ציין גם את עזרת הרוסים ושל החיזבאללה שקיבל לאורך שנות המלחמה. רוסיה נחשבת לאחת מבנות בריתו החשובות של משטר אסד ופועלת, לטענתה: "למען עתידה המשגשג של סוריה".

לראש הממשלה יתלווה לביקור בסוצ'י ראש המוסד, יוסי כהן שיפרט על המעורבות של טהרן בכלל, ושל אנשי משמרות המהפכה בפרט, במלחמת האזרחים. ארגוני המודיעין טוענים שישראל ביצעה עשרות מבצעים למניעת הברחת נשק אירני לחיזבאללה דרך סוריה. לפני כשנתיים הסכימו ישראל ורוסיה לתאם ביניהן את הפעילות הצבאית בשטחה של סוריה. נתניהו ופוטין נפגשו כבר חמש פעמים מאז החל שיתוף הפעולה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן