נתניהו מעניש את הבית היהודי? סגן שר הביטחון-בן דהן פוטר מתפקידו

לאחר פיטורי ליברמן, נתניהו סירב להאריך את משך תקופת כהונתו של סגן שר הביטחון-הרב אלי בן דהן. מהבית היהודי נמסר: "אנשי ראש הממשלה מתעמרים בבית היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/18 14:38 י בכסלו התשעט

נתניהו מעניש את הבית היהודי? סגן שר הביטחון-בן דהן פוטר מתפקידו
בן דהן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

משרד הביטחון עובר טלטלה נוספת: בעקבות התפטרות ליברמן, נתניהו הודיע לרב אלי בן דהן כי לא יחדש את את כהונתו כסגן שר הביטחון. 

בצל התפטרות ליברמן, הודיעו בבית היהודי לראש הממשלה כי הם רוצים לקבל את תיק הביטחון לשר בנט, ובמידה ונתניהו יסרב תפרוש המפלגה מהממשלה. נתניהו מתמהמה עם התשובה ועדיין לא התקבלה החלטה מוחלטת. ראש הממשלה הודיע כי הוא מקיים מגיעים עם ראשי הקואליציה במטרה לייצב את הקואליציה ולמנוע את התפרקותה. עד לקבלת ההחלטה משרד הביטחון עבר לידיו של ראש הממשלה שמכהן גם כשר החוץ. 

בעקבות התפטרות ליברמן צריך היה לחדש את כהונתו של סגנו-הרב אלי בן דהן כדי שימשיך לכהן בתפקידו. אולם נתניהו סירב לעשות זאת. האם זהו עונש לאולטימטום של בנט או שאולי זה עוד צעד לקראת הקדמת הבחירות?  

הבית היהודי כעסו על החלטת ראש הממשלה: "ההתעמרות של אנשי ראש הממשלה כלפי מפלגת ׳הבית היהודי׳, הפעם על ידי פיטורי סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, היא מעשה לא הגון ועוול כלפי שליח ציבור ישר וערכי",ומוסיף, "ראש הממשלה לא היה נוהג כך כלפי אף מפלגה אחרת. מדובר בסגן שר מצוין שצוותו יאבד את מקום עבודתו לאלתר. אנו קוראים לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו".


הרב בן דהן תוקף את ראש הממשלה: "המשבר הפוליטי תפס אותי בעיצומה של עבודה חשובה על פרויקטים רבים, למען משרתי המילואים, נכי צה"ל, תושבי יו"ש ועוד נושאים רבים".

סגן השר טוען שמדובר בחלק מההסכם הקואליציוני "המשך פעילותי במשרד הביטחון אינו נוגע לעתיד הקואליציה, כפי שאינו נוגע לעבודתם של שאר השרים. ניתן לבצע את התהליך הטכני באמצעות אישור טלפוני בלבד. אני בטוח שהשכל הישר וההגינות יגברו על כל שיקול אחר."