נתניהו: "פועלים למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה"

ראש הממשלה השתתף בטקס קריאת הכור בדימונה על שמו של שמעון פרס ואמר כי "שום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו. מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/18 18:49 יח באלול התשעח

נתניהו: "פועלים למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה"
נתניהו במהלך נאומו, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי), בטקס קריאת הקריה למחקר גרעיני בדימונה על שם שמעון פרס, ושיגר מסר לסוריה ואיראן, ובו הצהיר כי ישראל לא תשלים עם התבוססות איראנית בצפון.

אויבינו אבל יודעים היטב מה ישראל מסוגלת לעשות, הם מכירים את המדיניות שלנו. מי שמנסה לפגוע בנו - אנו פוגעים בו", אמר נתניהו.

בהמשך הוסיף כי הוא אינו "מפריח סיסמאות באוויר, אני מתאר מדיניות עקבית, ברורה ונחושה. זו המדיניות שלנו. היא מגובה בהיערכות מתאימה, בהצטיידות, במוכנות, ובשעת הצורך בפקודות מתאימות.

"אנו פועלים למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. לא נרפה מיעד זה, כשם שלא הרפינו מן המאמץ להביא לביטולו של הסכם הגרעין הרע עם איראן, יעד שנתפס כבלתי אפשרי כשהצבתי אותו לראשונה על סדר היום הבינלאומי לפני כמה שנים".

ראש הממשלה אף התייחס לנאומו של נשיא איראן שהודה

שמעון פרס על רקע הכור בשנת 2014

שמעון פרס על רקע הכור בשנת 2014צילום: פלאש 90.Atomic Energy Commission

כי הסנקציות שמופעלות על מדינתו פוגעות באמון העם במשטרו, "במישור המדיני, אנחנו נמשיך להפעיל לחצים נגד המשטר המסוכן והקיצוני באיראן. רק אתמול ראינו את פירות הלחץ הזה בדבריו של נשיא איראן, שאמר שרבים בעם האיראני איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של איראן בגלל הסנקציות הכלכליות המתחדשות".

עוד הוא אמר כי "במישור הצבאי, צה"ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו. מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו".

על ראש הממשלה והנשיא לשעבר, שהיה ממקימי הכור בדימונה, אמר נתניהו כי "שמעון חתר לשלום, אבל הוא ידע ששלום אמת יכול להיות מושג רק אם ידנו תאחז בחוזקה בנשק המגן. במזרח התיכון, ובחלקים רבים של העולם, יש אמת פשוטה: אין מקום לחלשים. החלשים קורסים, נטבחים, נמחקים מן ההיסטוריה, והחזקים, לטוב או לרע, הם אלה ששורדים. את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות, ובסופו של דבר עם החזקים עושים שלום".