נתניהו על שחרור אזריה: "שמח שזה הסתיים"

במערכת הפוליטית בירכו על שחרור החייל שהורשע בהריגת מחבל בחברון. בנט: "כמה טוב שבאת הביתה". כץ: "הגיעה העת שישוב אל משפחתו וחבריו". בן דהן: "היה צריך להשתחרר מזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/18 08:46 כג באייר התשעח

נתניהו על שחרור אזריה: "שמח שזה הסתיים"
אלאור אזריה, צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

"אני שמח שהדבר הזה הסתיים", כך אמר הבוקר (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם המראתו לקפריסין, בתגובה לשחרורו של אלאור אזריה מהכלא. לצד נתניהו גם גורמים אחרים במערכת הפוליטית הביעו את סיפוקם משחרורו של החייל שהורשע בהריגת מחבל בחברון.

שר החינוך נפתלי בנט העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה של אזריה חוגג עם משפחתו, וכתב: "אלאור, כמה טוב שבאת הביתה". שר התחבורה ושר המודיעין ישראל כץ, אמר כי הוא "מברך על שחרורו של אלאור אזריה. הגיעה העת שאלאור ישוב הביתה אל משפחתו וחבריו. אני פונה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לפעול כעת למחיקת הרישום הפלילה של אלאור על מנת לאפשר לו להשתלב בחיים האזרחיים ולהמשיך את חייו בדרך ראויה".

גם שר התקשורת איוב קרא הצטרף למברכים, וכתב: " שמח ומאושר לראות את הלוחם אלאור אזריה משתחרר סוף-סוף וחוזר הביתה, לחיק משפחתו המופלאה והאוהבת. סאגה ארוכה שמוטב שלא היתה נמשכת זמן כה רב - ליבי עם משפחת אזריה החזקה, ואני מאחל להורים ולאלאור רק בריאות איתנה, כוח והרבה נחת, מעתה ואילך. אלאור - כמה טוב שבאת הביתה".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר כי "אלאור היה צריך להשתחרר מזמן. תקלה מבצעית אינה צריכה להיות נדונה בהליך פלילי. חוק חסינות לחיילי צה"ל שיו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי ואני מציעים, תגן על חיילי צה"ל ותמנע הישנות מקרים דומים בעתיד. אלאור, ברוך שובך הביתה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה: "שנתיים וחצי של מסכת משפטית קשה עברו על אלאור אזריה ומשפחתו בגלל טעות שביצע בזירת פיגוע. לפי הנהלים, הירי במחבל לא היה אמור לקרות, אולם גם ההליך המשפטי לא היה אמור לקרות כפי שבוצע - כי אם במסגרת תחקיר בתוך שורות הצבא כמקובל.

"המדינה מחייבת צעירים להתגייס ומעודדת אותם לבצע שירות משמעותי, הכרוך בהתמודדויות מורכבות, לכן ראוי שתקנה להם חסינות משפטית. לו עמדה לאלאור חסינות כפי שסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ואני מציעים, הסאגה הזו היתה נחסכת מאלאור עצמו, מהמדינה ומצה"ל".