נתניהו על התקיפה בסוריה: "מי שמאיים להשמיד אותנו יישא במלוא האחריות"

ראש הממשלה התייחס לתקיפת חיל האוויר מטרות איראניות בסוריה וציין כי ישראל פועלת "גם נגד איראן וגם נגד הכוחות הסורים שמסייעים לתוקפנות האיראנית. מי שמנסה לפגוע בנו - אנו פוגעים בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/19 13:49 טו בשבט התשעט

נתניהו על התקיפה בסוריה: "מי שמאיים להשמיד אותנו יישא במלוא האחריות"
נתניהו בטקס, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (שני) עם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, את נמל התעופה הבינלאומי "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון, והתייחס לתקיפת ישראל מטרות איראניות בסוריה.

אמש הלם חיל האוויר בעוצמה במטרות איראניות בסוריה", אמר נתניהו, "לאחר שאיראן שיגרה משם טיל אל עבר שטחנו".

לדבריו, "איננו עוברים לסדר היום מול מעשי תוקפנות אלה, מול ניסיונות איראן להתבסס צבאית בסוריה ומול ההצהרות המפורשות של איראן שבכוונתה להשמיד את ישראל, כפי שאמר רק עכשיו מפקד חיל האוויר של איראן".

עוד אמר ראש הממשלה כי "אנו פועלים גם נגד איראן וגם נגד הכוחות הסורים שמסייעים לתוקפנות האיראנית. מי שמנסה לפגוע בנו - אנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו יישא במלוא האחריות".

נתניהו כץ ובני משפחת רמון

נתניהו כץ ובני משפחת רמוןצילום: ששון תירם

השר כץ התייחס לקריאת נמל התעופה, שהנו השדה האזרחי הראשון המוקם בישראל מאז קום המדינה, על שמם של אילן ואסף רמון וכן לפטירת אם המשפחה, רונה, "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים המתאימים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה".
 
עוד הוא אמר כי "אישה אחת, אישה נדירה ומיוחדת, הייתה צריכה להיות כאן איתנו היום, רונה רמון ז"ל. ב-2013 קראתי לרונה ובישרתי לה על ההחלטה לקרוא לשדה החדש על שם בעלה אילן ובנה אסף ז"ל. רונה הגיבה בהתרגשות רבה, אולי בסתר ליבה לא האמינה שהשדה אכן יקום. אבל הנה אנחנו כאן מגשימים את החלום. לפני כשש שנים הנחנו ביחד את אבן הפינה, כשסביבנו מדבר שממה, וכעת השדה עומד על תילו".