נתניהו בצומת אסף: "נחזק את ההתיישבות"

ראש הממשלה אמר פרקי תהילים על החיילים שנפלו בפיגוע הירי סמוך לגבעת אסף, והתבקש להורות על המשך סגירת מחסום "פוקס". גורם פלסטיני טען כי חמאס הגדיל את מימון חוליות הטרור ביו"ש, בעקבות קבלת הכסף מקטאר. מפקד אוגדת איו"ש: "הלוחמים לא חשדו ברכב בגלל הלוחית הצהובה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/12/18 17:03 י בטבת התשעט

נתניהו בצומת אסף: "נחזק את ההתיישבות"
נתניהו ואלון מול הגלעד במקום הפיגוע, צילום: דוברות בית אל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) בצומת גבעת אסף, בה אירע פיגוע הירי בשבוע שעבר, וקיים הערכת מצב ביטחונית במפקדת אוגדת איו"ש שם הוא התבקש להורות על השארת מחסום 'פוקוס' סגור.

נתניהו הגיעו למקום שבו נפלו לוחמי גדוד 'נצח יהודה, יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד, לאחר שמחבל פתח לעברם באש ורצח שני חיילי צה"ל.

״בסוף השבוע היו 100 מעצרים ואתמול 36", אמר נתניהו והוסיף כי "זה רק שאלה של זמן עד שאנחנו נמצא גם את הרוצח הזה, כפי שמצאנו את האחרים, ונבוא איתו חשבון כפי שבאנו עם האחרים. הטרור הפלסטיני לא יעקור אותנו מכאן, המקום הזה הוא לב המולדת שלנו".

לדבריו, "נחזק את ההתיישבות עוד יותר, כפי שעשינו עכשי. ננקוט את כל הצעדים נגד הטרור, כולל צעדים נוספים. לא נסבול טרור לא מעזה ולא מיו"ש. אנחנו נכה אותו ביד קשה".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

 

את ראש הממשלה ליווה בסיור ראש מועצת בית אל, שי אלון, שבירך אותו "על שהגיע לחזק אותנו בימים כאלה". אלון ביקש מנתניהו שיותיר את המחסום, שדרכו ברחו המחבלים, סגור ואמר כי הוא מבקש את ראש הממשלה קשוב ומבקש ללמוד את השטח כדי שיוכל לקבל החלטות נכונות".

במהלך הביקור נעמדו השניים מול הגלעד שהוקם במקום ואמרו יחד פרק תהלים לזכר הנופלים ולרפואת הפצועים. אלון העריך כי בימים הקרובים תתקיים פגישה בין ראשי ההתיישבות לראש הממשלה בה ידונו במשותף על דרכים לחיזוק ההתיישבות.

מפקד אוגדת איו"ש סיפר לראש הממשלה את פרטי חקירת האירוע: "מגיע רכב כחול עם לוחית זיהוי צהובה מכיוון רמאללה. הוא נוסע לצומת, עושה פרסה וחוזר לצומת. עומדים בטרמפיאדה שלושה לוחמים. הם לא חושדים בו כי זה רכב עם לוחית זיהוי צהובה". 

והוסיף: "הרכב עוצר ויוצא משם המחבל עם קלצ'ניקוב ויורה על החיילים, הוא הורג שניים מהם ופוצע אחד אנוש. לוקח את הנשק של אחד החיילים, עולה על הרכב ונוסע"

ראש הממשלה נתניהו בגבעת אסף

ראש הממשלה נתניהו בגבעת אסףצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

 

בתוך כך, ‏גורם ביטחוני פלסטיני אמר ל'כאן' כי אחת הסיבות שחמאס החל לעודד חוליות לבצע פיגועי טרור ביהודה ושומרון קשורה לכסף הקטארי שהארגון בעזה מקבל, באישורה של ממשלת ישראל. "חמאס מפנה כעת תקציב גדול יותר להקמת חוליות בגדה", אמר הגורם, "לאחר שהכסף הקטרי שחרר אותו מהצורך לשלם משכורות לפקידיו ברצועה מכספו שלו. אנו לא רוצים אנרכיה בגדה ויש לנו עניין כמוכם למנוע מחמאס לחולל אותה אך ישראל לא נותנת לנו אפשרות".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ