נתניהו נפגש עם שגרירת ירדן והמאבטח: "שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו"

אחרי יממה מתוחה ולחוצה חזרו אתמול עובדי השגרירות והמאבטח שירה בשני המחבלים ארצה. היום בבוקר נפגשו עם ראש הממשלה. המאבטח של השגרירות זיו: "ירדה לי אבן מהלב". בין ירדן לישראל נמשך קרב הגרסאות: האם הייתה התניה של הורדת המגנומטרים בשחרור המאבטח?

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/17 12:27 ב באב התשעז

נתניהו נפגש עם שגרירת ירדן והמאבטח: "שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו"
נתניהו בפגישה עם השגרירה ומאבטח השגרירות, צילום: חיים צח, לעמ

 "אני שמח לראות אתכם, שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו", אמר ראש הממשלה והוסיף "אתם פעלתם היטב, בקור רוח וגם הייתה לנו מחויבות להוציא אתכם, זאת לא הייתה שאלה בכלל. רק שאלה של זמן ואני שמח שזה מעט זמן.  אתם מייצגים את מדינת ישראל ומדינת ישראל לא שוכחת את זה לרגע אחד".

 

המאבטח זיו הודה לראש הממשלה ואמר: "ירדה לי אבן מהלב. מודה מקרב לב, אני שמח להיות פה. הרגשנו עינת ואני שעומדים מאחורינו ועושים את כל המאמצים, והרגשנו את זה, ואני שמח שאנחנו פה".

בתוך כך, נמשכים גם היום הבדלי הגירסאות בין ירדן לישראל לגבי טיב הסיכום בין המדינות: גורמים ירדנים אומרים בצורה חד-משמעית שההחלטה של המלך עבדאללה לשחרר את המאבטח הישראלי הייתה חלק מעסקה כוללת להסרת המגנומטרים והמצלמות - אך שרים בקבינט מכחישים בתוקף את קיומה של עסקה כזאת. לטענתם לא היה שום קשר בין שחרור המאבטח להורדת המגנומטרים.

נתניהו, כך על פי הדיווחים, השיב בשלילה בישיבת הקבינט כשנשאל אם הבטיח למלך להוריד את המגנומטרים בתמורה לשחרור המאבטח. מנגד אומרים שרים אחרים שלדעתם שחרור המאבטח היה חלק מהעניין.