נתניהו נגד מכוני הסקרים: הפסיקו להסתיר את יאיר לפיד

בליכוד פנו במכתב לסוקרים ובו טענו כי אי הכללת לפיד בשאלת מידת ההתאמה לראשות הממשלה, לאור הסכם הרוטציה שלו עם בני גנץ, מהווה בעיה: "חשש כי הנכם עושים זאת בכוונת מכוון, תוך מצג שווא ואולי אף הטעיה ציבור הבוחרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/04/19 14:04 כה באדר ב'

נתניהו נגד מכוני הסקרים: הפסיקו להסתיר את יאיר לפיד
דורש שיציגו גם אותו בסקרים. לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מפלגת הליכוד שיגרה היום (ב') מכתב למכוני הסקרים בישראל, ובו דרישה להציג גם את יאיר לפיד בשאלה על מידת ההתאמה לראשות ממשלה. לטענתם, במצב הנוכחי, בו מציגים זה מול זה רק את נתניהו וגנץ, הסקרים מטעים את ציבור הבוחרים.

"בהסכם הרוטציה", נכתב במכתב ששוגר על ידי נציג המפלגה, עו"ד מיכאל דבורין, "עליו חתמו מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הוסכם כי השניים ישמשו ראשי ממשלה במשך מחצית קדנציה כל אחד. במילים אחרות באם תנצח מפלגת כחול לבן את הבחירות ועמה גוש השמאל התומך בה, יכהנו הן בני גנץ והן יאיר לפיד כראשי ממשלה".

הליכוד
28
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ערוץ 12 בתאריך 31/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

״עוד נטען על ידי הליכוד כי "חרף זאת הנכם נמנעים באופן שיטתי ומכוון לבחון במסגרת סקרים שהנכם עורכים את מידת התאמתו של ח"כ יאיר לפיד לתפקיד ראשות הממשלה לבד וקל וחומר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו". 

במפלגה של נתניהו הוסיפו כי קיים בהם "החשש כי הנכם עושים זאת בכוונת מכוון, תוך מצג שווא ואולי אף הטעיה ציבור הבוחרים, וזאת על מנת לא להציג לציבור את האמת לפיה גם מר לפיד אמור להיות ראש ממשלה באם תנצח כחול לבן והגוש התומך בה בבחירות". יש לציין כי ביום שישי הקרוב יפורסמו הסקרים האחרונים ומאז ועד למועד הבחירות בשבוע הבא, ייאסר על כלי התקשורת לפרסם נוספים