נתניהו מקדם חוק שיחשוף עמותות התורמות לארגונים פוליטיים

ראש הממשלה טען בשיחות עם ראשי הקואליציה, כי בשמאל גייסו תורמים שיעבירו כספים למפלגות באמצעות עמותות. גורם בקואליציה: "כל עמותה כזו תצטרך לחשוף את שם המקור המממן אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 08:43 א בטבת התשעט

נתניהו מקדם חוק שיחשוף עמותות התורמות לארגונים פוליטיים
חושש מעמותות השמאל. נתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

תאריך לבחירות עוד אין, אך ההכנות נמשכות במרץ. על פי פרסום הבוקר ב'ישראל היום', ראש הממשלה נתניהו מבקש לחשוף את שמות התורמים לעמותות שיפעלו בתקופת הבחירות.

רה"מ שוחח בשבוע החולף עם ראשי הקואליציה, מלבד עם שר האוצר כחלון ששהה בארה"ב, וסיפר להם כי על פי מידע שהגיע אליו - בשמאל גייסו תורמים רבים שמתכוונים להוציא מיליוני שקלים דרך עמותות, בניסיון לגרום לכך שנתניהו לא ייבחר שוב. החשש של נתניהו הוא כי בעמותות יסוו את הפעילות, ולכן הוא מבקש לחוקק חוק הקובע כי כלל העמותות יחויבו לחשוף את שמות התורמים להן. 

גורם בקואליציה הסביר כי "אפשר, למשל, לרשום עמותה בשם כמו 'ציונות 2019' והיא תחדיר חומרים נגד הימין ונגד רה"מ לאורך תקופת הבחירות. כדי לא ליצור הסוואה כזו, הציעו ראשי הקואליציה לחוקק חוק שיחשוף את כל שמות שרשרת התורמים של הדבר הזה. נגיד, באופן היפותטי, אם תהיה מודעה של עמותה כזו יצטרכו לכתוב עליה 'ממומן על ידי ג'ורג' סורוס'".

יש לציין, שעל אף החשש בקואליציה מ'עמותות השמאל', גם מפלגות הימין ייאלצו לחשוף באופן דומה את מקורות המימון של העמותות המממנות אותן, ולא בטוח שהדבר ימצא חן בעיני חברי הכנסת, ללא קשר לצד אותו הם מייצגים במפה הפוליטית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן