"נתניהו מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות"

בתנועת "רגבים" תקפו את ההוראה לדחות הריסת מבנים פלסטיניים בלתי חוקיים ליד סוסיא, ואמרו: "נתניהו מימש את הריסת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת מאחז הדגל של הרשות". דמרי: "אין לתאר את האיוולת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 09:11 ו בתמוז התשעח

"נתניהו מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות"
מאחז נוואג'עה סמוך לסוסיא, צילום: תנועת רגבים

בעקבות לחץ בינלאומי הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות הריסת מבנים בלתי חוקיים במאחז נוואג'עה הפלסטיני, הממוקם ליד היישוב סוסיא שבדרום הר חברון. מאות שוטרים וחיילים גויסו לקראת פינוי והריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים בהתאם להנחיית בג"ץ, ובהמשך להליך המשפטי שמובילה תנועת רגבים מעל עשור. 

על פי הפרסום אמש ב-ynet, התקבלה אתמול הנחייה מלשכת רה"מ לדחות את מימוש החלטת בג"ץ למועד לא ידוע. בתנועת "רגבים", שהובילה את העתירה בבג"ץ נגד מאחז נוואג'עה, הגיבו בחריפות להחלטת נתניהו. 

"בשבוע האחרון נתניהו מימש את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת מאחז הדגל של הרשות הפלסטינית בדרום הר חברון", אמרו ב"רגבים".

"נתניהו לא יכול להאשים רק את בג"ץ וארגוני השמאל, כאשר בפועל הוא מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות, ומצד שני מפגין אוזלת יד ואפס מעשה כנגד הפעילות האינטנסיבית והבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית", הוסיפו.

מאחז נוואג

מאחז נוואג'עה סמוך לסוסיאצילום: תנועת רגבים

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, קרא לראש הממשלה לנהוג דין אחד ליהודים ולערבים ולהרוס באופן מיידי את בתי חמולת נוועג'אה, שנבנו בניגוד לחוק בשטח המועצה האזורית הר חברון.

״אין לתאר את האיוולת של ממשלת ישראל. בשל ביקור צפוי של שני שליחים אמריקניים, הממשלה מעכבת למועד לא ידוע את ביצוע הריסת הבתים הלא חוקיים, אשר נבנו כנגד צו מניעה של בג"ץ ויושבים על אדמות מדינה במשך שנים.

"אזלת ידה של ממשלת ישראל עומדת בניגוד גמור לנחרצות אותה היא מגלה בכל הקשור בהריסת בתי יהודים, כפי שראינו רק השבוע בנתיב האבות ובתפוח, ולפני כן בהרס בתי דריינוף עמונה ועפרה. אני קורא לממשלת ישראל לעשות את הדבר הנכון, להפסיק לקבל החלטות חד צדדיות, ולהעמיד את טובת מדינת ישראל ואזרחיה בשמירה ביטחונית וערכית על אדמות המדינה בראש סדרי העדיפויות.
 
"גרירת הרגלים, מעל שנתיים, ביישום צו בית המשפט, היא שדר ברור לצד השני של העלמת עין והראיה לכך הם עשרות המבנים הבלתי חוקים ההולכים ונבנים על שטחי c מידי חודש בשיטתיות גמורה ותחת עינה הפקוחה של מדינת ישראל באין מושיע".