נתניהו: "מי שיגרור אותנו לעימות - יצטער על כך מאוד"

במהלך טקס "מסדר כנפיים" בבסיס חצרים אמר רה"מ כי "חיל האוויר חזק היום יותר מאי פעם, נגן בנחישות חסרת פשרות על גבולותינו". ליברמן: "אין לנו כוונה להיגרר, אלא להוביל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/18 23:55 טו בתמוז התשעח

נתניהו: "מי שיגרור אותנו לעימות - יצטער על כך מאוד"
נתניהו בטקס "מסדר כנפיים", צילום: קובי גדעון/לע"מ

"מי שיגרור אותנו לעימות יצטער על כך מאוד", כך אמר הערב (ה') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס סיום קורס טיס, "מסדר כנפיים", בבסיס חצרים.

"חיל האוויר חזק היום יותר מאי פעם. אנחנו מציידים אותו במיטב הנשק והטכנולוגיות, אנחנו מציידים אותו מעל לכל במיטב האנשים שמדינת ישראל מעמידה. ובשמים הצפופים של המזרח התיכון, שמתאפיינים ברמת חיכוך גבוהה, חיל האוויר מפגין את עוצמתו בהגנה ובהתקפה, בהרתעה, בתחכום, בכוח מחץ שאין שני לו בזירה, אפילו הייתי אומר, גם מעבר לזירה עד תחומים רחוקים", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "סביבנו רוחשות סכנות – ולחיל האוויר יש תפקיד מרכזי בסיכולן. התוקפנות של איראן וגרורותיה באזורנו אינה דועכת. איראן חרתה על דגלה את הרצון להשמידנו. אני מדגיש חד-משמעית: לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני. נמשיך לפעול בכל העוצמה נגד תכניתה להפוך את סוריה לבסיס טילים קטלני נגדנו.

"ואנו, צה"ל ובתוכו חיל האוויר, נמשיך לפעול בעוצמה נגד מטרות איראניות במרחב. אנחנו נגן בנחישות חסרת פשרות על גבולותינו, על ריבונותנו, על ביטחון אזרחינו. נמשיך לפעול בטווחים קרובים ורחוקים, בזירות גלויות ועלומות, נגד מבקשי נפשנו".

נתניהו התייחס לאיומים מרצועת עזה, ואמר: "זה לא המקום לפרוס את התוכניות שיש לנו - אומר רק זאת - מי שיגרור אותנו לעימות, יצטער על כך מאוד. גם כאן לחיל האוויר יש תפקיד מכריע. בכלל, כמעט אין פעילות מבצעית, ואין תוכניות שלנו הגנתיות והתקפיות - שלחיל האוויר אין תפקיד מכריע בהן.

"חיל האוויר הזה, הטייסים האלה, הטייסים והטייסות, הנווטים והנווטות, הם מסוגלים לעשות דברים שכמעט שום חיל אוויר בעולם אינו מסוגל לעשות - לסגור מעגלי אש, לדייק, להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. זה צבא מוסרי ומקצועי שאין שני לו, וחיל אוויר מקצועי ומוסרי שאין שני לו".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "כשאני עומד מולכם עכשיו, אני רואה לפניי את מפקדי הלהקים והטייסות של העשור הבא. אני רואה לפני את כוח המגן הטוב ביותר בעולם, בצבא החזק ביותר במזרח התיכון - על כל זרועותיו -באוויר, בים וביבשה - ערוך ומוכן לכל תרחיש. 

"אנחנו כישראלים אנשים קצרי רוח. אנחנו רוצים הכל מיד ועכשיו - 'מלחמה עכשיו', 'הכרעה עכשיו'. אך מדיניות ביטחון רצינית ואחראית לא יכולה להיות מענה ללחץ תקשורתי או ציבורי.

"מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ואיומים רבים, גם בדרום וגם בצפון. שלומם וביטחונם של תושבי הדרום והצפון, כמו כל אזרחי ישראל, הוא בראש מעיינינו. תסמכו עלינו שאנחנו פועלים באופן אחראי ושקול בהתאם לאינטרס הישראלי. אין לנו כוונה להיגרר, אלא להוביל. נעשה מה שצריך, כמו שצריך, מתי שצריך".