נתניהו: "מזועזע מחילול בית הכנסת"

ראש הממשלה התייחס לאירוע החמור בירושלים וכתב: "על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין". במשטרה הודיעו כי צוות מיוחד יחקור את המקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/19 10:32 כג בשבט התשעט

נתניהו: "מזועזע מחילול בית הכנסת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

חילול בית הכנסת בשכונת קרית יובל בירושלים הבוקר (ג') גורר תגובות נזעמות ומזועזעות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בטוויטר כי הוא מזועזע, וכי על המשטרה למצוא את האחראים ולהעמיד אותם לדין. במשטרה הודיעו כי צוות מיוחד יחקור את האירוע. 

בית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קרית יובל בירושלים חולל הלילה, המשחיתים פרצו את ארון הקודש, השליכו את ספרי התורה על הרצפה, שפכו עליהם חומצה וגרמו נזק רב לרכוש ולמבנה.

מדוברות המשטרה נמסר: "במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה". בעקבות חילול ספרי התורה החליט מפקד המחוז ניצב יורם הלוי להקים צח"מ (צוות חקירה מיוחד) שיחקור את המקרה.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, כתב הבוקר: ״‫בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי. ‬‫שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו.‬ ‫וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים.‬ ‫אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי הגיע כעת לבית הכנסת ״שיח ישראל״ בקרית יובל שחולל הלילה באופן חמור. השר דרעי שוחח עם רבני בית הכנסת ומנהיגי הקהילה הצרפתית ושמע סקירה מאנשי המשטרה האוספים ממצאים במקום. בית הכנסת וספר תורה הם שני הסמלים שאיחדו את עם ישראל המשך אלפי שנים בגולה, לא משנה איזה עדה ולכן לראות את ספרי התורה מחוללים במצב כזה, זה פוגע בציפור נפשו של כל יהודי". 
דרעי הוסיף: "כואב עוד יותר שקהילת עולי צרפת שברחו מהאנטישמיות שם, הם רואים יום  שמקום תפילתם הצנוע במקלט מחולל. לכן, התשובה שלנו לזה צריכה להיות - בניין בית כמסת מפואר עבורם, ואני כבר שוחחתי עם ראש העיר בנושא ואנחנו נפעל שאכן כך יהיה״.