נתניהו למנדלבליט: "עצור את ההדלפות המגמתיות נגדי"

ראש הממשלה פנה ליועמ"ש באמצעות פרקליטיו ודרש לפתוח בחקירה נגד ההדלפות נגדו בטענה כי "הדלפה מגמתית של חומרי חקירה מסווגים על ידי עובדי ציבור מהווה מעילה חמורה באמון הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/19 20:51 יז בשבט התשעט

נתניהו למנדלבליט: "עצור את ההדלפות המגמתיות נגדי"
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פרקליטי בנימין נתניהו פנו הערב (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה בנושא ההדלפות מחקירות ראש הממשלה.

נתניהו פנה באמצעות פרקליטיו, עו"ד נבות תל צור ועו"ד טל שפירא, למנדלבליט בדרישה לעצור את ההדלפות בענייני פרשיותיו המשודרות במהדורות החדשות.

"בהדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד", נכתב במסמך שנשלח ליועמ"ש, "הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש".

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/vb.268108602075/234271734173233/?type=2&theater

עוד ציינו הפרקליטים כי "מדובר בשיטפון של הדלפות שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום". בנוסף הם הדגישו כי "הדלפה מגמתית של חומרי חקירה מסווגים על ידי עובדי ציבור מהווה מעילה חמורה באמון הציבור שניתן בהם, העולה לכאורה כדי עבירות פליליות של מרמה והפרת אמונים".

נתניהו עצמו פרסם סרטון בפייסבוק ובו אמר לאזרחי ישראל כי "ערוצי התעמולה ישטפו את המוח ערב-ערב עם הדלפות שקריות, מגמתיות ובלתי פוסקות מהחקירות. הדלפות מחקירות הן עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר. מבחינת התקשורת כל האמצעים כשרים כדי לכפות את שלטון השמאל נגד רצון העם. זה לא יעבוד להם אם אתם לא תתנו להם. התשובה – רק בקלפי"