נתניהו מגיב לטרור: נסדיר בתים ביהודה ושומרון

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו קיים הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות במהלך השעות האחרונות. לאחר הערכה הנחה נתניהו להרוס את בתי המחבלים תוך 48 שעות ולהסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה

חדשות כיפה גלעד כהן 13/12/18 18:44 ה בטבת התשעט

נתניהו מגיב לטרור: נסדיר בתים ביהודה ושומרון
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

בעקבות פיגוע הירי היום (ה') בבנימין בו נהרגו שני לוחמי צה"ל ובעקבות הפיגוע הרצחני בעפרה בתחילת השבוע, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות. לאחר הערכת המצב הנחה נתניהו להרוס את בתי המחבלים תוך 48 שעות, להגביר מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ובנוסף לבנות ביהודה ושומרון. נתניהו: "הם חושבים לעקור אותנו מארצנו. הם לא יצליחו."

בנוסף, נתניהו הורה להמשיך את המאמץ ללכידת המרצחים וסיכול התשתיות מהן יצאו ולעבות את כוחות צה"ל ביו"ש. נתניהו הורה גם על כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים.

כמו כן, ראש הממשלה החליט הערב להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים. הסדרת הזכויות על הבתים מאפשרת לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים.

בנוסף פנה רה"מ ליועמ"ש על מנת לנקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. כן מקדם רה"מ הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית.