נתניהו: לא מעוניין בחוק החסינות של ח"כ זהר

ראש הממשלה הורה לחבר סיעתו שלא לקדם את הצעת החוק שנועד להקשיח את הקריטריונים להסרת חסינות של ח"כ החשוד בפלילים, דוברות הליכוד: "נתניהו "משוכנע שלא יהיה כתב אישום כי לא היה כלום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/10/18 15:35 יד בחשון התשעט

נתניהו: לא מעוניין בחוק החסינות של ח"כ זהר
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שלישי) להצעת החוק של ח"כ מיקי זהר, שמטרתה להקשות את הסרת החסינות מנבחרי ציבור, והבהיר כי היא לא תקודם.

"ראש הממשלה נתניהו", נאמר בהודעת הליכוד, "אינו רוצה בחוק והוא ביקש מח"כ זוהר שלא לקדמו. ההצעה לא תקודם. ראש הממשלה נתניהו משוכנע שלא יהיה כתב אישום כי לא היה כלום".

ח"כ מיקי זוהר

ח"כ מיקי זוהרצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

מוקדם יותר פורסם כי זוהר פעל לחקיקת 'חוק החסינות' שאמור היה לקבוע כי חסינות ח"כ תוסר רק באמצעות דרישה מוועדת הכנסת. כלומר לא יוגש כתב אישום כנגד חבר כנסת ללא אישור של וועדת הכנסת, שנשלטת על ידי הקואליציה.

"הצעת החוק שהגשתי", אמר זהר, "נועדה להשיב את המצב לקדמותו ולהביא לכך שנבחרי ציבור יהיו מוגנים מפני רדיפה פוליטית כיוון שכתב אישום יוכל להיות מוגש נגדם רק באישור ועדת הכנסת. אין חולק שהדמוקרטיה הישראלית חייבת להבטיח קודם כל את רצון העם ולמנוע מגורמים לא אובייקטיבים לפגוע ברצונו, רק העם יקבע מי יהיו נבחרי הציבור שלו ורק בידיו יהיה להחליט מי ראוי ומי לא".