נתניהו: "אנהיג את ישראל עוד שנים רבות"

ראש הממשלה מתייחס להחלטת היועמ"ש להעמיד אותו לדין: "מסעד ציד. יש חוק אחד לכולם וחוק אחד לנתניהו". גנץ: "לא נשב בממשלה עם נתניהו"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 28/02/19 20:14 כג באדר א'

נתניהו: "אנהיג את ישראל עוד שנים רבות"
"אנהיג את ישראל עוד שנים רבות" | ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לראשונה נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהתקבלה היום (ה') ובה ההחלטה להעמיד לדין את ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים. "יש חוק אחד לכולם וחוק לנתניהו, אבל אני מתכוון להמשיך לשרת אתכם ואת המדינה עוד שנים רבות". יו"ר כחול לבן, בני גנץ הגיב לדברי נתניהו ואמר כי בנימין נתניהו שהוא הכיר, לא היה גורר את המדינה ואת העם למצב שבו יש ראש ממשלה בחצי משרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטת מנדלבליט ואמר כי מתנהל מסע ציד חסר תקדים, שמטרתו להפיל את ממשלתו ולהקים ממשלת שמאל. "בפעם הראשונה בתולדות המדינה פותחים בשימוע לפני הבחירות. כל אזרח ואזרח מבין שהעיתוי הזה בעייתי. המטרה של התקשורת, להציף את הציבור בעלילות מגוחכות כלפיי בלי שתהיה לי האפשרות להפריח אותם לפני הבחירות. לא זוכר מתי השמאל היה כל כך מאושר. כבר התחילו לתפור חליפות. לא קיים תקדים בהיסטוריה שבו נקבע שסיקור חיובי הוא שוחד".

נתניהו הוסיף ואמר כי שני הפרקליטים שדחפו נגדו - הם פרקלטי המדינה, שי ניצן וליאת בן ארי. "יש חוק אחד לכולם, וחוק לנתניהו. יש כללי בחירות לליכוד ולנתניהו. אני אומר לאזרחי ישראל, כל מגדל הקלפים הזה יקרוס. אני מתכוון להמשיך לשרת אתכם ואת המדינה עוד שנים רבות, אבל זה תלוי בכם. לא תלוי בפקידים, בעיתונאים. זה תלוי רק בכם. אל תתנו למסע הציד הזה לבלבל אתכם".

יו"ר מפלגת

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץצילום: פלאש 90, תומר נויברג

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ התייחס הערב לנאום נתניהו ודרש ממנו להתפטר מתפקידו. "הייתי מצפה ממך לנהל את מאבקך כאדם פרטי ואני מאחל לך הצלחה בכך", אמר גנץ. "הערב, עם פרסום המלצות היועץ המשפטי ובנסיבות שנוצרו, ישיבה עם בנימין נתניהו אינה עומדת על הפרק. בנימין נתניהו, אני פונה אליך מכאן הערב להתעשת, לגלות אחריות לאומית ולפרוש מתפקידך".

גנץ הוסיף ואמר: "מר נתניהו, אל תשכח, המדינה הזו היא של כולנו. בנימין נתניהו שאני הכרתי לא היה גורר את המדינה ואת העם למצב שבו יש ראש ממשלה בחצי משרה. בואו נדמיין את מציאות חיינו כאשר ראש הממשלה נאלץ לחלק את זמנו בין בתי משפט לעיסוק בסוגיות הקריטיות של מדינית ישראל".

"הערב הוא ערב קשה למדינת ישראל ולאזרחיה. ערב שבו היועמ"ש מחליט על הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן הוא ערב כואב לכל פטריוט ישראלי", אמר גנץ. "כל מי שהמדינה יקרה לו ומוסדותיה חשובים לו עצוב בערב הזה וגם אין בי שמחה גם כיריב פוליטי. אני מכיר את נתניהו היטב ואני יודע עד כמה הוא אוהב את מדינת ישראל".