נתניהו: "יציאת ארה"ב מסוריה - לא מדאיגה אותנו"

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי שיתוף הפעולה עם ארה"ב נמשך - על אף הנסיגה הצבאית מסוריה. "נמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה". עוד אמר כי בסוף השבוע ייצא לביקור מדיני בברזיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/18 12:21 טו בטבת התשעט

נתניהו: "יציאת ארה"ב מסוריה - לא מדאיגה אותנו"
נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

״ההחלטה להוציא את 2,000 חיילי ארה"ב מסוריה לא תשנה את המדיניות העקבית שלנו: אנחנו נמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, ובמידת הצורך - אף נרחיב את פעולתנו שם". כך אמר הבוקר (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו הוסיף כי "אני מבקש להרגיע את המודאגים - שיתוף הפעולה שלנו עם ארה"ב נמשך במלוא עוזו ומתבצע בתחומים רבים: בתחום המבצעי, בתחום המודיעיני ובתחומים ביטחוניים רבים נוספים".

ראש הממשלה התייחס גם למבצע 'מגן צפוני', בגבול לבנון ואמר: "בגבול הלבנון, מבצע "מגן צפוני" נמשך כמתוכנן. ביום חמישי פוצצנו מנהרת טרור נוספת וגם הזרמנו בטון ואטמנו מנהרת טרור אחרת. המבצע הזה יימשך בשבועות הקרובים עד להשלמתו כדי לשלול מחיזבאללה את נשק המנהרות. המבצע עומד בלוח הזמנים וביעדיו". 

עוד סיפר ראש הממשלה, כי בקרוב ייצא לביקור מדיני בברזיל, אצל הנשיא החדש, שנחשב לאוהד ישראל: "בסוף השבוע הזה אצא לביקור היסטורי בברזיל. עם הגעתי אפגש עם נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו ובהמשך גם עם מנהיגים נוספים. יש שתי דרכים להצמיח את כלכלת ישראל: האחת היא לייצר מוצרים חדשים והדרך השנייה היא לפתוח שווקים חדשים. ברזיל היא שוק חדש ענק, כמעט רבע מיליארד בני אדם, פתיחת השוק העצום הזה תייצר מקומות עבודה חדשים בישראל ותעזור מאוד לכלכלת ישראל. 
הביקור הזה יביא איתו גם בשורה מדינית חשובה- "מהפך" ביחסים של ישראל עם המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. צעד אחר צעד, בשיטתיות ובעקביות, אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה.״

איזנקוט: "החלטת ארה"ב - אירוע משמעותי אך אין להפריז בו"

גם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, התייחס הבוקר לנסיגת הכוחות האמריקאיים הצפויה מסוריה, ואמר כי "ההחלטה האמריקנית היא אירוע משמעותי, אבל לא צריך להפריז בו". הוא אמר את הדברים בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק. 

עוד אמר איזנקוט בנושא, כי ישראל התמודדה עם הסוגיה הסורית במשך שנים רבות לבדה. "עשרות שנים אנחנו מתמודדים לבד מול החזית הסורית. לכל אורך הדרך צה"ל פעל באופן עצמאי בגזרה הזאת, וגם בשנים האחרונות. אנחנו פועלים למען האינטרסים של מדינת ישראל, וההחלטה האמריקנית מתקבלת כשהיחסים בין צה"ל לצבא ארה"ב בשיא. השהייה הרוסית בסוריה מסוף 2015 יצרה מצב חדש. היא חייבה אותנו לשיח ולבניית מנגנון למניעת חיכוך. לכל אורך התקופה הרגשתי שיש הבנה לצרכים של מדינת ישראל לחופש פעולה, והמנגנון למניעת חיכוך שנבנה סמוך להגעת הרוסים אפשר לנו לפעול למען האינטרסים של מדינת ישראל". אמר הרמטכ"ל היוצא.