נתניהו יאפשר עליית ח"כים להר הבית

אחרי יותר משנתיים שבהן נאסר עליהם לבקר במתחם הקדוש, יורשו הח"כים לבקר בהר אחת לרבעון. השר אריאל: "המוסלמים אינם בעלי הבית על ההר, קורא לפתוח את המקום לתפילות יהודים ללא תנאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 21:10 כ בתמוז התשעח

נתניהו יאפשר עליית ח"כים להר הבית
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מחדש את עליית חברי הכנסת להר הבית אחרי יותר משנתיים, כך פורסם הערב (ג') ב"החדשות". על הח"כים נאסר לעלות להר הבית מאז נובמבר 2015.

על פי הדיווח, במכתב ששיגר ליו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין הודיע נתניהו כי כל חבר כנסת יוכל לעלות להר אחת לרבעון.‎ בניגוד לפיילוט בנושא שהתקיים לפני כשנה, גם שרים יוכלו להגיע למתחם.

בחודש אוגוסט בשנה שעברה עלו חברי הכנסת יהודה גליק מהליכוד ושולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי להר, במסגרת פיילוט שנועד לבדוק את אפשרות חידושם של ביקורי הח"כים במתחם הקדוש. 

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, הגיב על החלטת ראש הממשלה, ואמר: "הר הבית צריך להיות פתוח לתפילה ליהודים במשך כל ימות השנה, כולל לנבחרי הציבור. המוסלמים אינם בעלי הבית על ההר ואסור לנו להשלים עם האיומים והאלימות שגורמים למגבלות בעלייה להר הבית. אני קורא לראש הממשלה לפתוח את הר הבית לתפילות יהודים ללא תנאים לכל החפצים בכך".

יו"ר השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית, ח"כ יהודה גליק, אמר: "אני מברך את ראש הממשלה שהפסיק את האיסור הבלתי חוקי ובלתי הגיוני על עליית ח''כים להר הבית, וקורא לו להשלים את השינוי המבורך ולאפשר לחברי כנסת לעלות בכל עת להר הבית כפי שזכאי לכך כל אזרח או תייר.

"הר הבית הוא מקומם של כל אלו שרוצים להתייחד עם ריבון העולמים ואינו מקומם של המתסיסים, האלימים והטרוריסטים".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, שעומדת יחד עם גליק בראש השדולה, אמרה: "החלטתו של ראש הממשלה לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית אחת לרבעון חשובה, אך עדיין מנציחה את הפליית חברי הכנסת היהודים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. לאחר הפיילוט שבו ח"כ יהודה גליק ואני עלינו להר, לא אירועו שום תקריות חריגות.

"גורמי הביטחון הצהירו פעמים רבות כי עליית חברי כנסת להר הבית אינה מהווה סיכון ואינה יוצרת התססה בשטח, לעומת מנגנון ההסתה הערבי שכלל אינו רוצה דריסת רגל של יהודים בהר. אנו קוראים לראש הממשלה ללכת בעקבות המלצת גורמי הביטחון ולאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית ללא הגבלות  כפי שרשאי כל אזרח יהודי בישראל".

"ביום שאנו מציינים שנה לפיגוע ונפילת השוטרים בהר הבית, זוהי בשורה חשובה, שמסמנת את הכיוון החיובי בדרך לשיבת המקדש", אמר אסף פריד, דובר המטה המשותף של ארגוני המקדש.

יו"ר פורום דרור בליכוד, אריאל קלנר, אמר: "מברכים את רה"מ על החלטתו. חברי הכנסת הם נציגי הריבונות הישראלית המובהקים ביותר ולכן הם הראשונים שצריכים לעלות. דווקא בימים אלה של בין המצרים, בהם מבכה עם ישראל את חורבן בית מקדשו ותחילת הגלות, מקבל הדבר משנה חשיבות. 
אנו מקווים שזוהי ההתחלה של שינוי גדול במצב הבלתי נסבל, בו יהודים מופלים לרעה רק כי הם יהודים בלב ירושלים. 

"אנו מחזקים את כל פעילי הר הבית והעוסקים במלאכה החשובה. בלעדיהם ובלעדי ההתמדה שלהם, דבר לא היה קורה. יחד עם זאת, אנו מצפים שעלייתם של חברי הכנסת תהיה חופשית לגמרי ולא מוגבלת".