נתניהו חותר לאיחוד בימין, אך משאיר להם שאריות

נתניהו יבקש ממתפקדי הליכוד לתמוך בהצעתו לשריון נוסף של מקומות נמוכים במפלגה. המטרה: איחוד עם הימין החדש או הבית היהודי. בשתי המפלגות ממהרים להכחיש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/02/19 10:09 כח בשבט התשעט

נתניהו חותר לאיחוד בימין, אך משאיר להם שאריות
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: צילום מסך מיוטיוב

יום שלישי תובא בפני מתפקדי הליכוד הצעת ראש הממשלה לשלושה שריונים במקומות נמוכים ברשימת הליכוד, זאת כדי להיערך לקראת החיבורים הצפויים בשמאל. נתניהו בוחן אפשרות לחיבור בין הליכוד לימין החדש או הבית היהודי.   

ראש הממשלה נתניהו הפציר במכתב למתפקדי הליכוד לתמוך בהצעה: ״אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות״. מדובר בשריונים במקומות הנמוכים 21, 28 ו-36. 

השרה שקד מיהרה להודיע כי מפלגתה תרוץ לבד: "אין שום מגעים בינינו לליכוד. אנחנו רצים לבד. גוש הימין גדול מהשמאל ומצביעי הימין צריכים לראות שהם לא מתפתים לעבור", והוסיפה עקיצה לראש הממשלה, "ראינו שבעבר נתניהו הקים קואליציה עם השמאל". 

במנגד ישנם מגיעים של איחוד בין מפלגות הימין כולנו ישראל ביתנו והימין החדש, בגלל מצבן העגום של כחלון וליברמן בסקרים, ובכדי למנוע הפסד של מנדטים לגוש הימין. 

במפלגת הבית היהודי מיהרו להכחיש, למרות הידיעות כי הרב אלי סדן שוחח עם נתניהו על שריונים לנציגי הציונות הדתית במפלגה: "המפלגה מקיימת בחודש האחרון הליך מורכב ומעמיק לבחירת יו״ר ורשימה כדי להיות מפלגה חזקה ומשפיעה ולא מפלגת בת של הליכוד".