נתניהו: "חוק ההמלצות לא יחול עלי"

ראש הממשלה התייחס לביקורת נגד החוק השנוי במחלוקת, שנטען כי הוא נתפר עבורו, והצהיר כי "החוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני". נתניהו גם תקף את המשטרה ואמר כי "ממילא שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 15:04 טו בכסלו התשעח

נתניהו: "חוק ההמלצות לא יחול עלי"
נתניהו בנאומו בועידה, צילום: אבישג שאר-ישוב

חוק ההמלצות לא יחול על החקירות הנוכחיות של ראש הממשלה, כך הודיע היום (ראשון) נתניהו כתגובה לביקורות הרבות שמושמעות על היוזמה גם בתוך סיעות הבית.

"חוק ההמלצות הוא חוק טוב", הבהיר ראש הממשלה בפוסט שכתב בפייסבוק והסביר כי "הוא שומר על כבוד האדם. הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין".

עוד הוא כתב כי "החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים". לצד זה, הוא הבהיר שבמידה והחוק יעבור הוא לא יחול עליו, "לצערי העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית. על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

מתקפות הדדיות. נתניהו ואלשיך

המשיך לתקוף את הממשלה. נתניהו ואלשיךצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

נתניהו תקף בחריפות את המשטרה כשכתב כי "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה, ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם - שמוכיחות שלא היה כלום".

לדבריו, "בדמוקרטיה שומרת חוק צריך לאפשר לדרג המשפטי לקבל החלטות באופן ענייני ונקי מלחצים. לכן צריך להעביר את חוק ההמלצות. החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם, התייחס להודעת נתניהו ואמר "אני מכבד את בקשתו של ראש הממשלה, למרות שהחרגתו מהחוק תהפוך את החוק הזה כעת לפרסונלי. אתייעץ עם יו"ר הקואליציה ועם ראשי הסיעות על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות, בהתאם להודעת ראש הממשלה".