נתניהו: "חוק הגיוס- חוק טוב שצריך לעבור"

משבר חוק הגיוס ממשיך להסעיר את הזירה הפוליטית. ראש הממשלה קרא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום "לקבל את ההחלטה הנכונה" ולתמוך בחוק. לפיד בירך את נתניהו על התמיכה בחוק "בזכות החוק חרדים יתגייסו לצבא ויצאו לעבוד"

חדשות כיפה מירב כהן 14/10/18 12:41 ה בחשון התשעט

נתניהו: "חוק הגיוס- חוק טוב שצריך לעבור"
ישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

בישיבת הממשלה טען ראש הממשלה כי חוק הגיוס הוא "חוק טוב שצריך לעבור". יאיר לפיד חיזק את ראש הממשלה "'החוק יוביל לכך שהרבה יותר חרדים יתגייסו והרבה יותר חרדים ייצאו לעבוד''

מחר יחל מושב החורף של הכנסת כשברקע נשמעים כל הזמן קריאות להקדמת בחירות. אחד הסוגיות הקשות בגינן רוצה ראש הממשלה להקדים את הבחירות הוא חוק הגיוס. החוק שקודם על ידי מפלגת 'יש עתיד' בממשלה הקודמת קובע כי על המדינה לגייס את החרדים לצבא וקבעה מכסות גיוס שבהם צריכים החרדים לעמוד. הממשלה דחתה פעם אחר פעם את ההחלטה בחוק. בג"ץ הורה למדינה להעביר את תשובתה בנושא עד לסוף השנה. 

היום בפתח ישיבת הממשלה טען נתניהו כי "חוק הגיוס - הוא חוק טוב, חוק מאוזן. הוא מאזן בין צורכי הצבא שהכין אותו, וכמובן צורכי הציבור החרדי. החוק הזה צריך לעבור, הגיע הזמן לשים אותו מאחורינו. זאת עמדתי, זאת צריכה גם להיות עמדת הממשלה, לטובת המדינה, לטובת הציבור החרדי, לטובת יחסי חרדים-חילונים" ראש הממשלה קרא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום "לקבל את ההחלטה הנכונה". 

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, בירך על אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חוק הגיוס הוא חוק טוב: ''החוק יוביל לכך שהרבה יותר חרדים יתגייסו והרבה יותר חרדים ייצאו לעבוד''.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן