נתניהו: "זכותנו למנוע ייצור והעברת נשק גרעיני"

בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ כי שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי, והודה לארה"ב על העמדה התקיפה נגד הסכם הגרעין עם איראן. על המצב הביטחוני בדרום אמר: "לא נסבול תקיפות נגדנו מרצועת עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/18 12:53 יג בסיון התשעח

נתניהו: "זכותנו למנוע ייצור והעברת נשק גרעיני"
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: Yoav Ari Dudkevitch

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לדיון העולמי סביב הסכם הגרעין עם איראן, והבהיר כי ישראל לא תשלים עם ייצור הנשק והעברתו לסוריה. בפתח ישיבת הממשלה שיבח נתניהו את ארה"ב על עמדתה נגד ההסכם.

"בסוף השבוע שוחחתי עם מזכיר המדינה מייק פומפאו. אמרתי לו שאני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהממשל האמריקני מגלה נגד הסכם הגרעין עם איראן, ונגד התוקפנות האיראנית באזורנו. המשטר בטהרן הוא הגורם המרכזי שמערער את היציבות במזרח התיכון. והמערכה נגד תוקפנות שלו לא הסתיימה, אנחנו עדיין בתוכה", אמר נתניהו.

"אנו פועלים כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. במקביל אנו פועלים נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה נגדנו, וכן אנחנו גם פועלים נגד העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון או ייצורו בלבנון. כל הנשק הזה מיועד נגד מדינת ישראל וזכותנו, מתוקף הזכות להגנה עצמית, למנוע את ייצורו או העברתו.

כך גם לא נסבול תקיפות נגדנו מרצועת עזה. חיל האוויר תקף אמש מטרות טרור בעומק הרצועה. והיום, לאחר שכוחותינו נטרלו מטען חבלה על הגדר, שוב הם פעלו נגד מטרות חמאס בקו המגע. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים סביב השעון כדי להגן על מדינת ישראל, להגן על אזרחי ישראל, ולהגן על גבולות ישראל", הוסיף.

נתניהו התייחס גם למותו של הלוחם שנפגע באורח קשה ביום חמישי האחרון, ואמר: "אנחנו מביעים הבוקר צער עמוק על פטירתו של סמל ראשון רונן לוברסקי ז"ל. רונן הוא לוחם יחידת דובדבן. הוא נפצע אנושות במהלך פעילות מבצעית בשבוע שעבר ברמאללה. דובדבן היא יחידה מפוארת שתרמה ותורמת רבות לביטחון ישראל ולהצלת חייהם של אזרחי ישראל".

בתוך כך התייחס ראש הממשלה גם לפטירת אמו של שר האוצר משה כלון, ואמר: "בבוקר הזה אנחנו שולחים תנחומים לחברנו משה כחלון ולכל משפחת כחלון, על פטירתה של אם המשפחה האהובה מיסה.

"מיסה הקימה משפחה לתפארת - שבעה ילדים - והייתה חדורה באהבת ישראל. היא טיפלה במסירות בחיילי צבא הגנה לישראל. היא הייתה ממקימי המזנון המיתולוגי בצמת אולגה והייתה ידועה כאם החיילים. אני מעריך שאלפי חיילים, אולי רבבות חיילים, במהלך השנים ידעו להעריך אותה ולהוקיר אותה ואנחנו מבטאים כאן לא רק את רחשי הלב של חברי הממשלה אלא של רבים בעם ישראל".