נתניהו: "המשטר בטהרן מפעיל תוקפנות בלתי מוגבלת נגדנו"

במהלך פגישתו עם נשיא קפריסין ועם ראש ממשלת יוון התייחס רה"מ לאיום האיראני, ואמר כי "זה אינטרס של כולם למנוע את התוקפנות". הוא הזהיר כי "אם הם הם יגיעו לים התיכון - מדובר באיום ממשי על כולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/18 15:10 כג באייר התשעח

נתניהו: "המשטר בטהרן מפעיל תוקפנות בלתי מוגבלת נגדנו"
נתניהו עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון, צילום: קובי גדעון/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה התקבלו היום (ג') בארמון הנשיאות בניקוסיה בידי נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס ורעייתו הגב' אנדרי. נתניהו קיים פגישות בארבע עיניים עם נשיא קפריסין, ולאחר מכן עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס.

בהמשך קיימו המנהיגים פגישה משולשת מצומצמת ולאחר מכן קיימו פגישה מורחבת בהשתתפות השרים והפמליות בה דנו בהנחת צינור הגז, בסוגיות אזוריות ובקידום שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאים שונים.

בהצהרה שנשא יחד עם אנסטסיאדיס וציפראס, התייחס נתניהו לדבריו של נשיא קפריסין שאמר כי זה מדהים שמישהו יקרא תיגר על זכותה של ישראל להתקיים. "למעשה, ישנו גורם שעושה בדיוק את זה, וזה המשטר בטהרן", אמר נתניהו.

לדבריו, "הוא קורא בגלוי ובאופן יומיומי להשמדתנו, למחיקת ישראל מעל מפת העולם, והוא מפעיל תוקפנות בלתי מוגבלת נגדנו ונגד כל האחרים באזור. יש לו רשת טרור חובקת עולם והוא חותר כעת להציב נשק מסוכן מאוד לסוריה כדי שישמש נגד ישראל מתוך מטרה מוצהרת להשמידנו.

"זה אינטרס של כולם למנוע את התוקפנות האיראנית הזאת. אם הם יגיעו לים התיכון, כוונתם היא להקים בסיסים ימיים צבאיים בים התיכון לספינות איראניות וצוללות איראניות. מדובר באיום ממשי על כולנו", הוסיף.

"אני חושב שכולם מכירים בכוונותיה הזדוניות של איראן ואני חושב שכולם גם מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, שזה בעצם הגנה משותפת על כולנו", אמר עוד רה"מ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן