נתניהו הכריע: ישראל כץ ממלא מקום שר החוץ

לאחר ארבע שנים בהם כיהן כשר החוץ, החליט ראש להיעתר לדרישה למנות שר במקומו, ומינה את שר התחבורה, ישראל כץ לממלא מקום שר החוץ. ח"כ זנדברג: ״אין מתאים משר הפקקים להוביל את הפקק המדיני"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 17/02/19 10:54 יב באדר א'

נתניהו הכריע: ישראל כץ ממלא מקום שר החוץ
מוביל את הרשימה, כץ עם נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר כארבע שנים בהם כיהן כשר החוץ בנוסף לראשות הממשלה הכריז ראש הממשלה כי שר התחבורה ישראל כץ ימונה לממלא מקום שר החוץ לחודשים הקרובים עד לכינון ממשלה חדשה. 

לאחר חודשים רבים בהם הוא מכהן כשר הביטחון, שר החוץ ושר הבריאות בנוסף לתפקידו כראש הממשלה, החליט ראש הממשלה להיענות לדרישה למנות שר חוץ במקומו. 

השר כץ, שהגיע למקום השני בפריימריז בליכוד, מכהן כשר התחבורה בשמונה שנים האחרונות. השר מקבל שבחים על תפקידו מחד, אך גם ננזף על התקלות הרבות והעיכובים ברכבת, ועל הפקקים הקשים שהפכו למכת מדינה. 

השר כץ ישנם שבועות ספורים להתרגל למינוי החדש, אולם נראה כי המינוי הנוכחי הוא קדימון למינויים הצפויים בממשלה הבאה וסיכוי טוב שהשר כץ יישאר בתפקידו גם לאחר מערכת הבחירות הנוכחית. 

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג הצרה על המינוי: ״אין מתאים משר הפקקים להוביל את הפקק המדיני שנתניהו יצר עם העולם המערבי. לשמחתנו, לא ישאר לו הרבה זמן לעשות שם נזק. בטח אם ייאלץ לעבור בין המשרדים בתחבורה ציבורית״.