נתניהו: "הבעיות בעזה נובעות ממטרת חמאס להשמיד את ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, במטרה לדון בנושא הגרעין האיראני ובלימת איראן. נתניהו התייחס בדבריו גם לזכותה של ישראל להגן על עצמה מול תוקפנות חמאס.

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/18 21:32 כג בסיון התשעח

נתניהו: "הבעיות בעזה נובעות ממטרת חמאס להשמיד את ישראל"
נתניהו ותרזה מיי בפתח הפגישה, צילום: חיים צח/ לעמ

פתח פגישתם של נתניהו ומיי, אמר ראש הממשלה כי מטרת הפגישה לדון כיצד ניתן למנוע מאיראן נשק גרעיני, וכיצד ניתן לבלום את תוקפנותה של איראן באזור, ובמיוחד בסוריה. באשר למצב ברצועת עזה אמר נתניהו כי הבעיות שם נובעות מכך שהמטרה המרכזית של החמאס השמדת מדינת ישראל.

"מה שאנו עדים לו עכשיו הוא לא הפגנה שלווה, הם מנסים לשרוף את שדותינו. האנשים הללו מקבלים כסף מחמאס, שדוחק בהם לנסות לפרוץ את גבולות ישראל, להרוג כמה שיותר ישראלים ולחטוף את חיילינו. זו אינה הפגנה לא אלימה. ההיפך הוא הנכון. אנו עושים כל שביכולתנו כדי להפחית את מספר הנפגעים ובמקביל להגן על חיי ישראלים. אני חושב שאת מכירה בכך. זו טכניקה חדשה לתקוף מחבלים שתוקפים מטרות אזרחיות ומתחבאים מאחורי אזרחים, ובמקרה הזה משתמשים באזרחים כמגינים אנושיים, אני חושב שעלינו לגנות זאת ולדון בדרכים למנוע זאת".

 עוד אמר נתניהו כי הסיבה שיש משבר כלכלי והומניטארי היא בגלל שחמאס מפנה חלק גדול מאוד מהמשאבים לצרכים אזרחיים לטובת מנהרות טרור ואמצעי לחימה אחרים. בנוסף, הרשות הפלסטינית מונעת כסף מחלקה השני של החברה הפלסטינית. השילוב של עצירת המשאבים הכלכליים לעזה מצד פלסטיני אחד והפניית משאבים לטובת טרור מהצד השני, יצר משבר כלכלי.