נתניהו: "גוש ציוני זה אסור, אבל גוש חוסם ערבי זה מותר?"

"תנסו לדמיין את יאיר לפיד כראש הממשלה, רק תנסו לדמיין", כך הגיב ראש הממשלה לאיחוד בין גנץ ללפיד. גנץ: "ישראל איבדה את הדרך, הממשלה יצרה ריב ומדון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/19 20:38 טז באדר א'

נתניהו: "גוש ציוני זה אסור, אבל גוש חוסם ערבי זה מותר?"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ה') לאיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד ולהסכם של הליכוד עם הבית היהודי: "גוש ציוני זה אסור, אבל גוש חוסם ערבי זה מותר. איזה אבסורד. יש גנרלים שמתחפשים לימין, אבל רוצים להעביר את משאלת ליבו של השמאל".

מוקדם יותר היום, נשאו מנהיגי מפלגת כחול לבן, מפלגת האיחוד החדשה של, יאיר לפיד, בני גנץ, בוגי יעלון וגבי אשכנזי, מספר נאומים כשהציגו את האיחוד לעיני המצלמות והביעו ביטחון כי הם אלו שירכיבו את הממשלה לאחר הבחירות.

מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ

מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץצילום: יובל כהן אהרונוב

יו"ר כחול לבן, בני גנץ אמר: "את תמונת האחדות שאתם רואים על הבמה ובקדמתה לא ראינו בארץ עשרות שנים. כולנו יודעים שמדינת ישראל היא הגשמת חלום אבותינו. אנחנו אוהבים את ישראל, גאים בישראל ומחוייבים לה באופן מוחלט. הרגשנו, ואמרנו שאנחנו יודעים גם שבעשור האחרון משהו השתבש. ישראל איבדה את הדרך, הממשלה יצרה ריב ומדון, פיצלה עם טוב וחכם לשבטי משנה. ממשלה של הפרד ומשול שמשסעת אנשים אחרים, שמשסעת אותנו", הוסיף גנץ.

מספר שלוש במפלגה, שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון אמר הערב: "התגייסנו כדי לתת מענה לאתגרינו הבטחוניים הכלכלים החברתיים, התגייסנו למען עתיד טוב יותר למדינתנו, להורינו הקשישים, לילדינו ולנכדינו. יחד נעשה זאת. כן, הגיע הזמן למנהיגות אחרת, שמציבה את טובת המדינה מעל הכול. כן, ישראל לפני הכול".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב לגברים של ראשי כחלון לבן ואמר: "הם אומרים שהמדינה במצב קשה - היא מעולם לא הייתה במצב טוב יותר", אמר נתניהו. "הורדנו את האבטלה, העלינו את שכר המינימום ושכר החיילים לשיא של כל הזמנים. הפכנו את ישראל למעצמת גז ומעצמת סייבר. כשאני ראש ממשלה אתם לא מפחדים להיכנס לאוטובוס, המדינה פורחת. הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה. את כל ההישגים הללו הבאנו למרות התנגדות של השמאל".

נתניהו תקף את לפיד וגנץ ואמר: "לפיד וגנץ תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. לפיד אמר אין מה לעשות זו עובדה מגמרת. אני לא השלמתי עם זה. חשוב להסביר, לפיד וגנץ בעד עקירת ישובים".

נתניהו הזכיר גם ראיון שקיים בעבר עם יאיר לפיד ואמר: "אני הצלתי את כלכלת ישראל ב-2003 וב-2009 והפכנו אותה לאחת הכלכלות החזקות בעולם, בעוד שיאיר לפיד העיד על עצמו כי הוא אינו מבין דבר בכלכלה וגם הוכיח את זה כשהיה שר אוצר כושל". 

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד

"שר אוצר כושל" | יו"ר יש עתיד יאיר לפידצילום: פלאש 90. הדס פרוש

"חשוב שנמשיך להוביל את המדינה בדרך שלנו, אבל הערב אני רוצה להגיד לכם ביושר, זה בכלל לא בטוח. עלולה לקום כאן ממשלת שמאל של לפיד וגנץ. ממשלה כזאת תהרוס את מדינת ישראל ותקים מדינה פלסטינית, פה ליד עפולה ובאר שבע. מדינה שתסכן את קיומנו. כל השמאל ששבוי בקונספציה האסונית הזאת מתגייס לטובת זה. לכן, מהיום התקשורת תנסה לשכנע אותכם שהשמאל זה לא שמאל. לא חותכים להם את הנאומים. הם יכפישו אותנו בלי הרף ואתם יהללו בלי הרף. המטרה היא להעביר קולות מימין לשמאל, או להשאיר את מצביעי הימין בבית. מי שמצביע למפלגת ימין שלא עוברת את אחוז החסימה מצביע לשמאל. רק ליכוד גדול יבטיח את המשך הפריחה והביטחון. המסר הוא: הצביעו מחל".