נתניהו: "בנט ושקד יכולים להעביר את המנדטים שלהם לשמאל"

ראש הממשלה התייחס במסיבת עיתונאים שקיים בברזיל להקמת מפלגת 'הימין החדש': "הם כבר היו בברית אחים עם השמאל והם יכולים להעביר את המנדטים שלהם לשמאל", מנגד, הוא אמר כי יזמין לממשלתו את כל מפלגות הימין

חדשות כיפה יהונתן קליין 31/12/18 20:20 כג בטבת התשעט

נתניהו: "בנט ושקד יכולים להעביר את המנדטים שלהם לשמאל"
תוקף את בנט ושקד. נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה כעת בביקור מדיני בברזיל, קיים מסיבת עיתונאים והתייחס לנושאי הבחירות, ביניהם להקמת מפלגת 'הימין החדש', של נפתלי בנט ואיילת שקד. נתניהו תקף בדבריו את הקמת המפלגה, ואמר כי היא "תרסק את גוש הימין לרסיסים". 

עוד אמר ראש הממשלה: "אף אחד לא יודע מה בנט ושקד יעשו עם המנדטים שיקבלו. הם כבר היו בברית אחים עם השמאל, עם יאיר לפיד, והם יכולים להעביר את המנדטים שלהם לשמאל". הוא הוסיף כי "הקמת המפלגה מסכנת כמה מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. הדבר הראשון שהם עשו זה לתקוף אותי בשצף קצף, צריך לשאול למה הם עשו זאת. אעשה כל שביכולתי להימנע מהסכנה של איבוד מנדטים לגוש הימין. אבדוק מה אפשר לעשות".

על רקע המשפט האחרון מגיע הערב פרסום של 'החדשות' כי ראש הממשלה בודק אפשרות לאיחוד של הליכוד עם מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, ועם מפלגת 'כולנו' של משה כחלון. בישראל ביתנו מסרו בתגובה: "אין לנו שום כוונה בשום מצב להתאחד עם אף מפלגה. אנו נתתמודד באופן עצמאי ובטוחים שבתום מערכת הבחירות נביא מספר דו ספרתי של מנדטים".

על אף שתקף את נפתלי בנט ואיילת שקד, נתניהו אמר כי יזמין לממשלתו את כל מפלגות הימין "כפי שעשיתי בעבר". "אני מעוניין לקחת את כל מפלגות הימין לממשלה שלי, אם אזרחי ישראל ייתנו לי את המנדט", אמר ראש הממשלה.

"מרכז הכובד של המפלגה הזו נמצא בשמאל"

נתניהו התייחס גם להקמת מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ, ואמר כי זו מפלגת שמאל. "מניסיוני, מי שאומר 'אני לא יודע אם אני ימין או שמאל' - הוא שמאל. כשמישהו אומר שהוא 'לא זה ולא זה' - אתה יודע היכן הוא נמצא. כמו יאיר לפיד." על העובדה שגם בוגי יעלון צפוי להצטרף למפלגה החדשה אמר "כבודה של המפלגה במקומה מונח, אבל מרכז הכובד שלה הוא בשמאל."

"לא מתכוון להתפטר"

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון להתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום אמר ראש הממשלה: "אני לא מתכוון להתפטר אם אזומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום. רבים בתקשורת רצו שאתפטר עוד לפני שנבחרתי ב-96', אז זה לא דבר חדש."

הוא הוסיף כי: "אני לא מתכוון להתפטר. ראשית, כי לא יצא מזה כלום,. שנית, ישראל היא מדינת חוק ולפי החוק רה"מ לא צריך להתפטר בהליך שימוע. שלישית, שימוע לא מסתיים לפני ששומעים את הצד שלי ולכן לא הגיוני לפתוח בהליך שימוע לפני בחירות"